קוראי עיתון ה"ניו-יורק טיימס" הופתעו אתמול (ד') כשגילו כי כפולת העמודים 9-10 ריקה לחלוטין. מי שהסתכל היטב ראה בתחתית הכפולה את שם האתר של הסרט החדש "The Book Thief". מסתבר כי הכפולה הריקה היא מודעת פרסום שהזמינו אולפני פוקס לקידום הסרט החדש.
הסרט עוסק בנערה גרמניה מתקופת מלחמת העולם השנייה, שנוהגת לגנוב ספרים ולחלוק אותם עם אחרים. לדברי האולפנים, מטרת המודעות היא לשחזר עבור קוראי העיתון את החוויה שעוברת גיבורת הספר.
סמנכ"לית המדיה של האולפנים, ג'ולי ריגר, אמרה בעקבות המהלך כי "בעולם השיווק של היום בדרך-כלל דורשים תשומת-לב והנעה לפעולה. מבקשים מהצרכן להוריד אפליקציה, להקליק פה, להתקשר לשם ועוד. בקמפיין הזה ניסינו לעשות משהו אחר. רצינו לתת הרגשה על איך זה להיות בעולם ללא מילים, גם אם זה רק לרגע אחד. כך הרגישה גיבורת הסרט בסצנות הראשונות".
בכוונת האולפנים להריץ את הקמפיין רק ב"ניו-יורק טיימס".
לדברי ריגר, "מדובר במשמעות סימבולית. למילים של העיתון הזה יש חשיבות רבה, ודמיינו עולם ללא הטקסטים הללו".
הרשת סירבה להגיב לגבי עלות הקמפיין, אבל מחיר המחירון למודעה רגילה בעיתון עומד על 105 אלף דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.