ביהמ"ש: בנק לאומי יוכל להיעזר במשטרה לעיקול ביתו של זיסר

השופט אורנשטיין: "המשטרה תסייע לכונס הנכסים לממש צו שיפוטי שיינתן בעניין"

‎כינוס הנכסים על אחוזתו של איש העסקים מוטי זיסר יוצא לדרך. שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, דחה את ההתנגדות שהגיש זיסר לבית המשפט להעברת הליך העיקול על ביתו בשכונת כפר גנים שבפתח-תקווה, מהליך ההוצאה לפועל להליך של כינוס נכסים.

בנוסף אישר אורנשטיין את מינויו הפורמלי של עו"ד יניב אזרן ממשרד לוינבוק ושות' ככונס הנכסים מטעם בנק לאומי.

בהחלטתו ציין השופט כי הוא מקנה לכונס הנכסים את הסמכויות הקבועות בשטר המשכנתא, על מנת לממש את הנכס. "כונס הנכסים מוסמך להיכנס לנכס, לפעול לפינויו, לקבל ולגבות את דמי השכירות שייזקפו על חשבון החוב המגיע. משטרת ישראל תסייע לכונס הנכסים לממש צו שיפוטי שיינתן בעניין".

נזכיר כי באוגוסט האחרון פתח בנק לאומי, נותן המשכנתא לרכישת האחוזה, בהליך של הוצאה לפועל על מנת להשיב לידיו חוב של 15.5 מיליון שקל.

בתחילת ספטמבר קיבל אורנשטיין את בקשת בנק הפועלים להעביר הליך זה מידי ההוצאה לפועל להליך של כינוס, שעליו אמון בנק לאומי, על מנת למקסם את התמורה עבור הנכס. במסגרת בקשה זו העריך פועלים את ביתו של זיסר בכ-71 מיליון שקל. זיסר חייב לבנק הפועלים באופן פרטי כמיליארד שקל .

משיקולי מס רשומה אחוזתו של זיסר בבעלות חברת מרכזי שליטה, חברה פרטית שממנה הוא שוכר את ביתו מאז 2008. האחוזה הראוותנית משתרעת על פני 8 דונם, מתוכם שטח בנוי של 3,000 מ"ר. האחוזה המאובטחת מצוידת בין היתר בבריכה גדולה באורך של 30 מטר, אולם קולנוע פרטי, מקווה ובית כנסת.

מלבד החוב הפרטי של זיסר, שבפירעונו הוא אינו עומד, חייבת חברת אלביט הדמיה שבשליטתו כ-2.5 מיליארד שקל לנושיה. אלה מצויים כיום בישורת של הסדר החוב בחברה, ובו הם צפויים לספוג תספורת של עשרות אחוזים, כאשר המכשול העיקרי שנותר להם לעבור הוא התנגדותו של בנק הפועלים להסדר. ‏‎