לוהטת בנאסד"ק: האם פייסבוק תזנק בקרוב בעוד 40%?

בסיטי מעריכים כי מניית פייסבוק עשויה לזנק לרמה של 70 דולר ■ מארק מיי, אנליסט בבנק ההשקעות, ציין בסקירה שפרסם מספר מנועי צמיחה שעשויים להוביל את החברה לגבהים חדשים

פייסבוק ניפצה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השלישי שפרסמה לפני פחות משבוע. בשיחת הוועידה שקיימו מנהלי החברה לאחר פרסום הדוחות, הם העכירו את האווירה כאשר הודו בפעם הראשונה כי קיימת ירידה בהיקף המעורבות של צעירים ברשת החברתית. אולם, בבנק ההשקעות סיטי מאמינים כי לחברה פוטנציאל צמיחה רב ומעניקים לה מחיר יעד של 70 דולר למניה.

החברה הצליחה כאמור לעקוף את תחזיות האנליסטים ודיווחה על עלייה של יותר מ-60% בהכנסות ל-2.02 מיליארד דולר, ורווחים של 19 סנט למניה. (לסיפור המלא)

אז לאן מועדות פניה של הרשת החברתית בעתיד? מארק מיי, אנליסט בסיטי, פרסם בסוף השבוע סקירה חדשה בה הוא מנתח את אפשרויות הצמיחה העומדות בפני הרשת החברתית הפופולרית. בשורה התחתונה, מיי טוען כי מניית פייסבוק עשויה לזנק לרמה של 70 דולר, מחיר יעד המשקף אפסייד של יותר מ-40%. זאת לאחר שזינקה מתחילת השנה בכ-80%.

מיי טוען כי ישנם מספר מנועי צמיחה שפייסבוק יכולה לפתח בעתיד. אחד מהוגרמים שעשויים לייצר ערך לחברה הוא ה-CPM (התשלום של המפרסמים לפייסבוק על כל-1,000 צפיות במודעת הפרסום).

כיום, מודעות הפרסום של פייסבוק שוות פחות ממודעות פרסום אחרות באינטרנט. בסיטי מאמינים שפייסבוק תוכל לשפר את מעמדן של המודעות שלה, (ההודעות המבוססות על CPM) הודות למידע הרב שהיא מחזיקה על המשתמשים שלה. מיי, מעריך כי צמיחה של שנתית של 2% ב-eCPM, תוביל לגידול בהכנסות המודעות, בהיקף של כ-339 מיליון דולר ב-2014, 885 מיליון דולר ב-2015 ו-1.6 מיליארד דולר ב-2016.

מלבד זאת, מאיי מציין בסקירה אפשרויות נוספות שעשויות להוות מנועי צמיחה משמעותיים לפייסבוק.

■ אינסטגרם - פייסבוק רק התחילה בשבועות האחרונים לנצל את אפליקציית הצילום הפופולרית לצרכי פרסום. "אינסטגרם עשויה להכניס לפייסבוק 80 מיליון ב-2014, 348 מיליון דולר ב-2015 ו-765 מיליון דולר ב-2016.

■ מודעות וידאו - עשויות להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה.

■ להציב מודעות פרסום נוספות. (כיום "רק" ידיעה אחת מכל 20 פוסטים בניוז-פיד היא מודעת פרסום)

■ השקה של רשת פרסום חדשה המבוססת על המידע שמחזיקה פייסבוק על המשתמשים שלה.