מזכ"ל ה-OECD אנחל גורייה ישתתף בוועידת ישראל לעסקים

גורייה ישתתף במליאה המרכזית ביומה הראשון של הוועידה של "גלובס", ויתייחס בדבריו למגוון הנושאים שיופיעו בדוח ה-OECD שייצא בסמוך לוועידה ויתמקד בין היתר בנושא המסים ובמערכת הבריאות בישראל

מזכ"ל ה-OECD, אנחל גורייה, יגיע במיוחד לארץ כדי להשתתף לראשונה בוועידת ישראל לעסקים 2013 של "גלובס". גורייה ישתתף במליאה המרכזית ביומה הראשון של הוועידה וינהל שיחה עם ריצ'רד קווסט, מנחה התוכנית "Quest Means Business" ב-CNN.

גורייה יתייחס בדבריו למגוון הנושאים שיופיעו בדוח ה-OECD שייצא בסמוך לוועידה ויתמקד בין היתר בנושא המסים ובמערכת הבריאות בישראל.

לפרטים נוספים ולהרשמה, ניתן להיכנס לאתר ועידת ישראל לעסקים 2013 - כאן

אנחל גורייה החל את תפקידו כמזכיר-הכללי של ה-OECD ביוני 2006, בשנת 2010 הוא נבחר לקדנציה נוספת. במסגרת תפקידו הוא חיזק את מעמדו של הארגון כמרכז לדיונים ולשיח גלובלי בנושאי מדיניות כלכלית, תוך חתירה למודרניזציה ולרפורמה פנימיות.

גורייה, אזרח מקסיקו, הגיע ל-OECD לאחר קריירה מכובדת בשירות הציבורי בארצו, לרבות תפקידים כמו שר החוץ ושר האוצר והאשראי הציבורי, אשר מילא בשנות התשעים של המאה ה-20.

מדינת ישראל הצטרפה לארגון ה-OECD, הארגון לשיתוף-פעולה כלכלי ולפיתוח, בשנת 2010, לאחר תהליך קבלה שארך מספר שנים. הארגון הוקם בשנת 1961 ובתחילה היו חברות בו מדינות מערב אירופה וצפון אמריקה. עם השנים התרחב הארגון בהדרגה למדינות נוספות באמריקה, אסיה ומזרח אירופה וכיום הוא מונה 34 מדינות.

המדינות החברות בארגון ה-OECD מייצרות יותר מ-60% מהתוצר העולמי, הן חולקות ערכים משותפים של דמוקרטיה, כלכלת שוק חופשי ומשתפות פעולה אל מול האתגרים הכלכליים, החברתיים והסביבתיים בעולם הגלובלי. ה-OECD מהווה פלטפורמה לדיון במדיניות, להשוואת ביצועים, לאיתור פתרונות לקשיים ולגיבוש קודים, עקרונות מנחים וסטנדרטים משותפים לביצוע מדיניות כלכלית וחברתית ברמה הלאומית. כל מדינה חברה ב-OECD יכולה לתרום באופן משמעותי לקביעת מדיניות הארגון ולניסוח קווי פעולה משותפים.

ועידת ישראל לעסקים 2013 של "גלובס", הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן "הכלכלה הגלובלית ב-2014". זהו האירוע הכלכלי החשוב והיוקרתי בישראל המפגיש בין כל מקבלי ההחלטות, אנשי העסקים, אנשי ממשל ואקדמיה, בכירי המשק והכלכלה, חוקרים, דוברים ומשלחות מהארץ ומהעולם. בוועידה יועלו הניתוחים והתובנות של בכירי הכלכלנים והאקדמאים, אנשי עסקים וקובעי מדיניות מהארץ והעולם.