מסתמן: לאודר ימכור לג. יפית את כל מניותיו בערוץ 10

ארנון מילצ'ן מסרב לשתף פעולה עם בקשת הערוץ לרישיון ■ אם עיקר בעלי המניות יהיו ישראלים, לא יהיה צורך בחתימתו, ועל כן רון לאודר מחפש משקיעים ישראלים ■ יפית גרינברג: "יש בי נכונות אמיתית לעזור לתעשיית הטלוויזיה בישראל"

הפרסומאית יפית גרינברג מנהלת מגעים מתקדמים להיכנס כמשקיעה בערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי ג. יפית יצאה במוצאי שבת לניו-יורק יחד עם הנהלת ערוץ 10 לפגוש בבעל המניות הדומיננטי של הערוץ, רון לאודר.

עוד שוהים ביחד איתה בניו-יורק מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10, גולן יוכפז, וחברי הדירקטוריון, נציגיו של לאודר בישראל, אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי. שם ייפגשו עם לאודר ויציגו את תפיסת העולם האסטרטגית של הערוץ תחת רישיון - החל משנת 2014.

ערוץ 10 נמצא כרגע בתקופה קריטית, שכן בחודש הקרוב הוא אמור להגיש בקשה לשידור ברישיון. ואולם סכסוך בין בעלי המניות עשוי לסכן את הבקשה לרישיון, שכן ארנון מילצ'ן, אחד הבעלים, מבקש לעזוב את הערוץ בתמורה להחזר כל השקעותיו בו - ועד שלא ימולאו בקשותיו, הוא מסרב לחתום על הבקשה לרישיון.

סירובו של מילצ'ן אינו מאפשר קבלת רישיון, שכן יש צורך בדומיננטיות ישראלית מקרב בעלי המניות, ואילו לאודר אינו אזרח או תושב ישראלי. על כן, על-פי ההערכה, עשוי לאודר למכור את כל מניותיו ליפית לטובת בקשת הרישיון (כך שלאודר עצמו ייצא מהערוץ), ובהמשך עשויה העסקה להתרחב - גם על חשבונו של מילצ'ן.

כניסתה של גרינברג לערוץ עשויה להיתקל בקשיים רגולטוריים, שכן היא עומדת בראש קבוצת "ג. יפית" שכוללת חברות פרסום ויחסי ציבור ובהן "גלעד תדמית". היא מחזיקה גם בעסקי נדל"ן והשקעות ומוכרת לציבור הרחב בזכות המלצותיה הטלוויזיוניות תחת המותג הנושא את שמה.

אם תיכנס לערוץ, צפויה גרינברג להוריד את מינון הופעותיה במסגרת פינותיה הפרסומיות.

את דרכה בעולם הפרסום החלה גרינברג במסגרת ממדורים פרסומיים בשם "כדאי" שכתבה בעיתונות המודפסת, בהם בדקה מוצרים שונים. עם עלייתו של ערוץ 2 לאוויר, היא העבירה את הפורמט לטלוויזיה, שם הוא עדיין מוצא מקום ובין לקוחותיה חברות מרכזיות במשק.

נציין כי גרינברג נחשבת למקורבת מאוד לזוג נתניהו. שמה נקשר לפני מספר חודשים לפרשה שאירעה בערוץ 1, כאשר השידור נקטע לטובת הכנסתה כמרואיינת על מנת שתגן על לבושה של אשת ראש הממשלה בטקס השבעת הכנסת.

יפית גרינברג מסרה בתגובה: "המחשבה על סגירת ערוץ מסחרי על כל המשתמע מכך - פיטורי עובדים, כרסום בדמוקרטיה - הוא בלתי נתפס בעיניי, ואנסה לעשות הכול כדי לא להגיע למצב הזה. אינני מבטיחה דבר מלבד השתדלות אמיתית וכנה שלי לנסות לעזור מצב הקיים. רון לא פנה אליי כי יש לי כיסים עמוקים. יש בי נכונות אמיתית לעזור לתעשיית הטלוויזיה בישראל, שבמשך שנים רבות הייתה טובה אליי, ואני רוצה להיות טובה חזרה ולנסות להעניק מניסיוני לטובת התעשייה".

את תגובת ערוץ 10 לא ניתן היה להשיג.