מניית הערב: חברת ביוטק שקיבלה אישור FDA וטסה בכ-160%

החברה הודיעה כי קיבלה אתמול אישור ממנהל התרופות והמזון האמריקאי לשווק את התרופה הגנרית שהיא פיתחה ■ בית ההשקעות "מקסים" שידרג את מחיר היעד של מניית החברה ל-9 דולרים למניה

חברת הפארמה Intellipharmaceutics, (סימול: IPCI) רושמת הערב (ג') בוול סטריט עליות חדות, לאחר שאתמול הודיעה כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) העניק לה אישור סופי לשווק את תרופת ה-dexmethylphenidate , הגרסה הגנרית של תרופת ה-Focalin, המשמת בין היתר לטיפול בבעיות קשב וריכוז.

החברה הודיעה בנוסף כי תתחיל לשווק את התרופה באופן מיידי באמצעות חברת Par Pharmaceutical, עמה היא חתמה על הסכם שיווק בארה"ב.

חברת IPCI עוסקת במחקר, פיתוח ושיווק של תרופות מקור ותרופות גנריות. החברה רשמה פטנט על טכנולוגיית ה-Hypermatrix, שמשמשת כפלטפורמה במגוון רחב של תרופות. IPCI נסחרת לפי שווי שוק צנום של כ-71 מיליון דולר ומחזור המסחר הממוצע של המניה שלה ב-3 החודשים האחרונים עמד על כ-200 אלף מניות בלבד.

אולם, בעקבות הודעת החברה, המניה מזנקת בכ-160% בוול סטריט במחזור עצום יחסית של יותר מ-5 מיליון מניות. מעבר לכך, בית ההשקעות "מקסים" שידרג היום את מחיר היעד של המניה לרמה של 9 דולרים, לעומת מחיר יעד קודם של 7 דולרים למניה. כלומר, פוטנציאל אפסייד של כ-172%.