ניצחון גדול לבזק במאבק נגד בכיר בארגון עובדיה

מוטי כהן נמצא אשם בהתנהגות בלתי הולמת, לאחר שנקבע כי הוציא דיבתם של 3 מנהלים ■ כהן: "לא היה מקום להעמיד אותי לדין על שמילאתי את חובתי"

ניצחון גדול להנהלת בזק במסגרת המאבק נגד בכיר בארגון העובדים. מוטי כהן, חבר חמישייה (הנציגות הבכירה של ארגון העובדים), נמצא אשם בכל סעיפי האישום שהוגשו נגדו במסגרת המשפט שהתנהל בבית הדין המשמעתי בבזק.

סעיפי האישום נופלים תחת פרק התנהגות בלתי הולמת, לאחר שהוציא דיבתם של 3 מנהלים בכירים בחברה וגזר הדין יתקבל במועד מאוחר יותר. מדובר בפסק דין מנומק המשתרע על מעל למאה עמודים.

המשפט נגד מוטי כהן מתנהל כבר זמן רב, והוא משפיע על כל ארגון העובדים ועל יכולתו של הארגון לפעול כארגון יציג של העובדים, שכן הוא לווה במאבקים קשים בתוך החמישייה של בזק ובתוך ארגון העובדים.

הנהלת בזק החליטה להביא לפיטוריו של כהן והציעה לו מספר פעמים, אף במהלך המשפט, לפרוש מתפקידו כנציג עובדים וגם מבזק, אך הוא סירב מתוך אמונה שייצא זכאי. נגד כהן הופנו טענות כבדות משקל מפי עובדים רבים שלא נכללו בכתב האישום. המאבק הפנים ארגוני הפך להיות אחד המאבקים המסקרנים ביותר בתוך בזק, בהיותה אחת החברות הגדולות במשק.

כהן קרא תיגר על מנהיגותו של שלמה כפיר שכעת אמור להחליט האם להתמודד בבחירות לוועד או לפרוש מתפקידו כיו"ר ועד העובדים. החלטת בית הדין יוצרת הזדמנות חדשה בניסיון של ההנהלה ושל כפיר למנוע מכהן להתמודד על תפקיד יו"ר החמישייה והשאלה כעת היא מה העונש שיקבל.

אם יקבל עונש מופחת המשמעות תהיה שהוא יוכל להתמודד, אך אם יהיה מדובר בעונש כבד - ייעשה כל מאמץ למנוע ממנו להתמודד ואף להדיחו מבזק. כהן משוכנע שהנהלת בזק ביחד עם כפיר קשרו קשר נגדו והוא שוקל את צעדיו. ככל הנראה הוא יפנה לערכאות משפטיות במטרה לנסות ולפסול את השופטים, אך הוא מחכה כרגע להחלטה בדבר גזר הדין. כהן רואה את עצמו מועמד להחליף את כפיר והמאבק יצר קרע פנימי אדיר ביניהם שהשפיע על כל ארגון העובדים.

שלמה כפיר אמר בתגובה כי "ארגון העובדים רואה בחומרה ניסיון להוציא דיבתם של מנהלים ועובדים ויעשה הכןל על מנת לעקור מן השורש את התופעה".

מוטי כהן אמר בתגובה: "יש פה מגמה ברורה של ההנהלה לקבוע מי יהיו הנציגים של העובדים. כל מה שנודע לי העברתי לאבי גבאי המנכ"ל לשעבר. מאד עצוב לי שזו הפסיקה של התנהגות בלתי הולמת. זו חובתי כשאני שומע על התנהגות פסולה של מנהלים להעביר את זה להנהלה. זו הכרעת הדין וזה יום שחור בכלל לנציגות עובדים שבית הדין רוצה לקבוע מי יהיה נציג העובדים של ההנהלה.

"בהכרעת הדין התעלמו מהרבה דברים שהעלינו. אני מיוצג על-ידי עו"ד טל קרת ומה שנחליט זה מה שיקרה. זה מייל ששלחתי למנכ"ל ולא היה שום מקום לפנות לבית הדין. לאבי גבאי הייתה אג'נדה ברורה. היו עדויות מתואמות. בכל מקרה מדובר בעבירות קלות ובכל מקרה אשקול את צעדיי בנוגע להתמודד ואני מניח שלא יהיה עונש יותר מאשר הערה או נזיפה".