על המפה: ישראל התקבלה לארגון הצרכנים האירופי

המועצה הישראלית לצרכנות התקבלה במעמד של שותפה לארגון ■ ‎‎המשמעות‎ :‎גישות למחקרים כלכליים, חילופי מידע ועריכת קמפיינים משותפים‏

‎‎הצרכן הישראלי עולה מדרגה: ישראל התקבלה לארגון הצרכנים האירופי (‏BEUC‏), עם קבלת המועצה הישראלית לצרכנות במעמד של שותפה לארגון.

בתום שנה וחצי שבה נבחנה פעילות המועצה לצרכנות, אושרה אמש (ג') קבלתה לארגון שבו שותפות רק מדינות אירופה - ישראל היא המדינה היחידה שנכנסה לארגון ושאינה משתייכת לאירופה. 0.35% מהתקציב של המועצה לצרכנות ישמש כדמי חברות בארגון.

‏ארגון ה-‏BEUC‏ נוסד לפני 50 שנה, וחברות בו 31 מדינות. לצד הטפיחה על השכם למעמד המועצה לצרכנות, משמעות החברות בארגון היא נגישות למחקרים כלכליים ונתונים סטטיסטיים הנערכים במדינות השותפות בארגון, חילופי מידע ועריכת קמפיינים משותפים.

‏מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אמר בדברים שנשא באסיפה הכללית של ‏BEUC‏ בבריסל, כי המועצה הישראלית לצרכנות תתרום את חלקה במאמץ הבינלאומי לחיזוק מעמד הצרכנים, מתוך תחושה של שותפות במטרות ובאתגרים.

הוא ציין כי "זכויות הצרכן מזכירות לכולנו להתמקד בדבר החשוב מכל - רווחת היחיד בתוך תמונת החברה הכוללת. שיתוף-פעולה בין ארגוני הצרכנים בעולם הוא אחד הביטויים היפים לערכים האוניברסליים המשותפים, ללא חומות של דת, גזע ומין, וללא מכשולים פוליטיים".

‏ד"ר מיקי הרן, יו"ר דירקטוריון המועצה הישראלית לצרכנות, מתייחסת לתועלת של הצרכן במהלך: "עם הצטרפותנו קיבלנו הרשאה לשימוש במאגרי המידע של הארגון, והמועצה תוכל להיעזר בכך לקידום נושאים צרכניים. אנו נוכל גם לסייע בגיבוש עמדות בנושאים העומדים בחזית הקדמה הצרכנית באירופה".‏

גם במשרד החוץ בירכו על שילוב המועצה לצרכנות במרחב האירופי, ובמשרד הכלכלה התייחסו למהלך כ"אבן-דרך מבורכת נוספת בהידוק היחסים בין אירופה לישראל".