בלק אאוט: תכירו את המסעדה שמציעה חווית אכילה בחושך

מסעדת "בלק אאוט" של עמותת "נא לגעת", המפעילה מרכז תרבות יפואי, המחבר בין אנשים חרשים ועיוורים לבין הקהל הרחב ■ מעבר לחוויה הלא שגרתית, המקום טעים

במסעדת "בלק אאוט" אוכלים בחושך מוחלט. זוהי החוויה שמציעה עמותת "נא לגעת", המפעילה מרכז תרבות יפואי, המחבר בין אנשים חרשים ועיוורים לבין הקהל הרחב, ובין כותליו פועלים גם תיאטרון ובית קפה ("קפה קפיש").

"יש רק עשר מסעדות כאלו בעולם", אומר מנהל המשמרת, בעצמו כבד רואי, ואלמלא היה אומר, איש מהנוכחים לא היה מבחין בכך. הוא מבקש שנצטופף ושנזמין מהתפריט כבר כעת. את החפצים שאינם ארנק, אנחנו מתבקשים להכניס לתא אכסון. מלצרית כבדת רואי בשם גלינה מוליכה אותנו אל פנים המסעדה. לפתע חשיכה מוחלטת. הערב מתחיל. אנחנו מסתדרים בשורה, אוחזים בכתפיים של מי שמלפנים, כדי לא לאבד תחושת מקום. אני נוגע בכיסא, ממשש פאת שולחן. מתיישב. ממשש. כוס מים. לחם חם פרוס. טועם. ממרח זיתים משובח. איתנו בשולחן: זוג צעיר. אני מגשש באפילה: "מי אתם ומהיכן?". הם כבר שנתיים ביחד. הכירו בצבא. היא חוגגת היום יומולדת 22. יש לה קול נעים ובוגר. "זה אתה עם החולצה המשובצת הכחולה?", היא שואלת אותי. מופתע, עניתי "בערך. עכשיו החולצה קצת פחות כחולה, אחרי ששפכתי על עצמי את כל רוטב הפסטו. מה לעשות, קשה לאכול פסטה בחושך".

הבחור בן ה-23 שולף לחברתו מתנת יום הולדת, כשברקע המלצרים שרים לה "היום יום הולדת". אין עוגה עם זיקוקים, מן הסתם. אבל יש קינוח תלת-סוגי טעים (בעיקר מוס השוקולד, תמששו משמאל). מעבר לחוויה הלא שגרתית, חשוב לומר שהמקום טעים כשם שהוא חשוך. התפריט - על טהרת המטבח האיטלקי, מתחלק לשני תפריטים: תפריט צמחוני (110 שקל) ותפריט דגים (130 שקל). הלכנו על תפריט צמחוני, שבו התבלטה במיוחד מנת הפסטה (עבודת יד) ברוטב פסטו, עם זוקיני וגבינת פוקרינו. שווה מישוש.

מסעדת "בלק אאוט", מרכז "נא לגעת", רציף העלייה השנייה, נמל יפו. שעות פתיחה: א', ג', ד', ה', שלושה סבבי ארוחה: 18:30, 21:00, 22:00. טלפון: 03-6330808.