מה לעשות בסופ"ש החורפי? שלל אירועי מוזיקה חמימים ונעימים

קרן פלס תופיע ותארח את מירי מסיקה בערב התרמה לנפגעות אונס בירושלים, המוזיקאי הטורקי עומאר פארוק טקבילק (Tekbilek), מגיע לשתי הופעות בארץ, בנצרת - אירועי חג המולד ועוד פעילויות

מופע

ערב התרמה לנפגעות אונס בירושלים

מה: מופע שהכנסותיו קודש למרכז הסיוע לנפגעות אונס בירושלים ייערך במוצ"ש. קרן פלס תופיע ותארח את מירי מסיקה. לינוי בר גפן תנחה את הערב, שיכלול תכנים בנוגע לפעילות המרכז. לדברי מארגני הערב, הרעיון לקיום ערב גיוס התרומות נוצר לנוכח עלייה מדאיגה במספר הפונות למרכז בשנתיים האחרונות. מרכז הסיוע מפעיל את קו הסיוע והחירום 1202, הנותן מענה 24 שעות ביממה לאורך כל השנה. למרבה הצער, מדי שנה מגיעות בממוצע כ-5,500 פניות לקו.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (14 בחודש), 19:30, אולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים. מחיר: 150 שקל. טלפון: 052-8887739.

סרט

אורי ליפשיץ

מה: סרט תיעודי חדש של הבימאית הוותיקה נורית קידר על חייו האישיים של הצייר אורי ליפשיץ, שנפטר לפני כשנתיים. את המוזיקה לסרט, שנקרא, בפשטות, על שם הגיבור, כתב אבי בללי ("נקמת הטרקטור"). בתיאורה את הסרט, כותבת קידר: "לסטודיו העמוס באו במשך השנים ידידים, אנשי רוח, אך אף לא אחד מהממסד האמנותי. בסרט, אורי נוכח: במאות ציוריו, באופן עבודתו הייחודית, במסר החברתי הפוליטי הנוקב שעולה מהם, וגם בתסכוליו על כך שהממסד האמנותי לא רצה להכיר בו כמעט לאורך כל שנות יצירתו". דיוקן שבדרכו הרגישה שופך אור על חייו המסתוריים של הצייר.

מתי, איפה וכמה: שבת, (14 בדצמבר) 11:30, מוזיאון חיפה לאמנות, שבתאי לוי 26, חיפה. מחיר: 30 שקל.

סדנה

סריגה אפריקאית

מה: בשנים האחרונות נכנסו לישראל אלפי אפריקאים שמבקשים להשתלב בחיים בארץ ובהווי הישראלי. דלת קטנה שנפתחת בדרך לשילוב נשים מאריתריאה, אתיופיה, דרום סודן וניגריה במעגל העבודה וכך בחברה הישראלית, היא בסדנאות הקוצ'ינטה של מיזם כלים שלובים. קוצ'ינטה היא סריגה במסרגה אחת, והסדנה היא דרך להנחיל מעט מהמורשת האפריקאית של אותן נשים, דרך לימוד עיצוב וסריגה של מוצרים אתניים העשויים פיסות בד ממוחזר.

מתי, איפה וכמה: חמישי (19 בחודש), 18:00-21:00. חנות כלים שלובים, דיזנגוף 229 ת"א. עלות השתתפות: 120 שקל (כולל החומרים), מותנית בהרשמה מוקדמת: 03-5353810.

עיצוב דיגיטלי

FabLab ישראל

מה: כל אחד נדרש לייצר לעצמו מציאות, ועכשיו אפשר לעשות את זה בדרך המתקדמת והמעשית ביותר, הודות למעבדת פאבלאב שתוקם בישראל. המעבדה, שמטרתה להנגיש את טכנולוגיות הייצור הדיגיטליות, החשיבה היזמית והיצרנות הטכנולוגית לקהל הרחב, תושק במהלך השבוע הקרוב. מדובר ביוזמה משותפת של המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון ושל החוג לעיצוב פנים במכללה למינהל, אשר חזונה הוא העצמה קהילתית בעזרת חינוך טכנולוגי, רובוטיקה ותכנות.

המעבדה תושק בשורת אירועים ופעילויות המיועדים לכל המשפחה: בשישי בבוקר יוזמנו המבקרים להתנסות בתהליכי תכנון וייצור דיגיטליים בעזרת מכונות המעבדה, ולייצר לעצמם פריט חדש - צעצוע, תכשיט ועוד - במו ידיהם. במוצאי שבת יתקיים ליל היצרנים - לילה לבן של הרצאות ותערוכות מיצבים ורובוטיקה. בראשון בערב תיערך סדנת Smart Citizen לקהל מקצועי.

מתי, איפה וכמה: שישי-ראשון (13-15 בחודש), המרכז לאמנות דיגיטלית, רחוב האמוראים 4, חולון. שעות פעילות: שישי, 10:00-15:00, מחיר השתתפות סמלי: 10-20 שקל. מוצ"ש, 23:00-19:00, ללא תשלום. ראשון 20:00-17:00, ללא תשלום.

מוזיקה טורקית

עומאר פארוק טקבילק

מה: המוזיקאי הטורקי הנהדר עומאר פארוק טקבילק (Tekbilek), הנחשב לאחד מגדולי המבצעים של המוזיקה הסופית בעולם, יגיע השבוע לשתי הופעות בארץ. טקבילק מוכר היטב מהופעות קודמות בישראל, וזכה לביקורות נלהבות הן בזכות העומק המוזיקלי והן בזכות הנוכחות האישית והבימתית הכובשת שלו. בהופעות בארץ, יופיע טקבילק בחליל ניי, שירה, בגלמה, זורנה וכלי הקשה. לצידו יופיע הרכב רב-לאומי של חמישה נגנים בקאנון, גיטרה, פסנתר, קלידים ומגוון כלי הקשה. מומלץ בחום, ולא רק לאוהבי מוזיקה טורקית.

מתי, איפה וכמה: שישי (13 בחודש), 22:30, זאפה ת"א; מוצ"ש (14 בחודש), 22:00, זאפה ירושלים. מחיר: 180 שקל.

קלאסי

הקאמרטה הישראלית ים

מה: הקאמרטה ירושלים תארח השבוע את המנצח והפסנתרן הסיני שו צונג (Xu Zhong), שהופיע איתה בהצלחה גם בעבר. סולנית נוספת בקונצרט תהיה זמרת הסופרן אירה ברטמן (Bertman), מזמרות הסופרן המרגשות והמוזיקליות ביותר בארץ. בקונצרט יבוצעו שלוש יצירות מלב הרפרטואר: הקונצ'רטו היפהפה לפסנתר מספר 9 מאת מוצרט, גירסה קאמרית לסימפוניה מס' 4 של מהלר, ושני שירים מהמחזור "שירי שוליה נודד" של מהלר.

מתי, איפה וכמה: תל-אביב: מוצ"ש (14 בחודש), 20:00, מוזיאון תל-אביב לאמנות; ראשון (15 בחודש), 20:00, היכל התרבות פתח-תקווה; שני (16 בחודש), 20:00, היכל התרבות אשקלון. מחיר: 150-180 שקל.

ג'אז

שינקארנקו ג'אז 5

מה: ליטא אינה המדינה הראשונה שעולה לראש כשחושבים על ג'אז מודרני, אבל מסתבר שבמדינה המזרח-אירופאית יש סצנת ג'אז מעניינת. במוצ"ש הקרוב, תופיע במועדון "שבלול ג'אז" בת"א חמישיית הג'אז הליטאית "שינקארנקו ג'אז 5" (Shinkarenko Jazz 5), הנחשבת לנציגה בולטת של סצנה זו. החמישייה תגיע לביקור ראשון ויחיד בארץ. את החמישייה מוביל נגן הבאס שהקים אותה, לאוניד שינקארנקו. הרפרטואר של ההרכב נע בין קטעים קצרים לבין יצירות רחבות ומורכבות יותר, ומושפע מג'אז מודאלי, פאנק ופיוז'ן.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (14 בחודש), 20:30, שבלול ג'אז", נמל ת"א. מחיר: 170 שקל.

סיור

חגיגת טעם בנצרת

מה: לקראת חג המולד מתקשטת העיר נצרת בשלל אורות וצבעים, קולות פעמוני כנסיות, סמלי החג וניחוחות מאכלים מסורתיים חגיגיים. הזדמנות להכיר מקרוב את סודות המטבח המקומי, את מקור חומרי הגלם, את המנהגים וההיסטוריה מספק שף מסעדת דנטה - אליאס מטר. במהלך חודש דצמבר עורך מטר סדנאות בישול וסיורים קולינריים בנצרת, המשלבים את ההיסטורי עם העכשווי. מסעדת דנטה, שעברה למבנה חדש באזור המעיין מול הכנסייה האורתודוקסית, תציע בשבועות הקרובים תפריט מיוחד ועשיר לכבוד החג, עם הרבה בשר כבש במגוון מנות ציוריות, לצד חצילים, יוגורט וגבינות עזים, פירות יער והדרים.

מתי, איפה וכמה: במהלך חודש דצמבר, מסעדת דנטה, רחוב אל בישארה 48 נצרת. סיור וארוחה במסעדה: 220 שקל לאדם. סדנת אוכל מסורתי טעימות: 150 שקל. יש להזמין מראש בטלפון 077-7871556.