רוצים לבלות באתר החרמון? תתכוננו לשלם מאות שקלים

כמה תוציא משפחה בת 5 נפשות על בילוי בחרמון? זה מתחיל ב-224 שקל בכניסה, ממשיך ב-200 שקל על רכבל וגולש הלאה והלאה ■ עד שתתממש ההבטחה שהמחירים יוזלו, בודק "גלובס" את הדרכים לצמצם הוצאות

בעת כתיבת שורות אלו פתיתים לבנים יורדים מהשמיים והשלג המיוחל נערם בחרמון. המשמעות היא שבתקופה הקרובה יציפו מאות אלפי ישראלים את הצפון ואת האתר המושלג לטובת סקי, בניית בובת שלג והנאה מהנוף הלבן והאירופי שפוקד את מדינתו הקטנה. בשעה זו האתר סגור למבקרים עקב הסופה, וצפוי להיפתח למבקרים 24 שעות אחרי סיומה, לאחר ניקיונו והכשרתו למבקרים.

שלושה טיפים חשובים לטובת מי שכבר מתכנן לארוז את הפקלאות, להעמיס את הילדים ולהצפין כבר בקרוב: אל אתר החרמון מוביל כביש יחיד, עם נתיב אחד שבימי ההתלהבות שלאחר השלג צפוי להיות פקוק במיוחד. פקוק עד כדי עמידה של שעות ארוכות באין יכולת להימלט. לכן - כדאי לקחת אוויר ולא למהר יחד עם כל עמישראל. שנית - ביקור באתר החרמון בוודאי למי שמתעתד לגלוש בו מומלץ ביותר באמצע השבוע - סיכוי טוב יותר למצוא חדרים זמינים, מחירי הלינה סבירים יותר ובעיקר העומסים באתר ובדרך אליו נמוכים אם קיימים בכלל, ולבסוף - היערכו עם כרטיסי כניסה מבעוד מועד- דרך מועדוני צרכנות, קופונים או דילים המשלבים כניסה חינם דרך מקומות לינה באזור.

משפחה בת חמש נפשות שתגיע לאתר החרמון רק כדי ליהנות מהשלג תשלם 224 שקל בכניסה. הגיעו עד כאן ולא יעלו ברכבל? הנה הוצאה של עוד 200 שקל. אם מדובר במשפחה שגם תרצה לגלוש להנאתה, המחירים יזנקו להוצאה של אלפי שקלים - מבלי שדיברנו על מזון. מחיר לינה בחדרי האירוח מתחיל בכ-450 שקל לזוג ללילה, כ-700 שקל לפחות לזוג ושני ילדים.

בשורה התחתונה, הבילוי בחרמון מספק חוויה מהנה תמורת הוצאה לא מבוטלת.

המחירים יירדו?

המחיר לסקי פס יומי באתר החרמון עומד כיום על 250 שקל, האם המחירים צפויים לרדת? תלוי את מי שואלים: משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון פרסמו הודעה, שלפיה אושרה החלטת מועצת מקרקעי ישראל להחכיר את אתר החרמון לאגודת נווה אטי"ב. המשמעות של הסכם החכירה הוא פיקוח של המדינה על מחירי הכניסה לאתר בתיאום עם משרד התיירות, על נגישותו לציבור ועל רמת השירותים הניתנים בו. הצפי, כך פרסמו המשרדים בחודש נובמבר האחרון הוא להוזלה של 30% ממחירי הכניסה לחרמון.

אלא שאולי עוד מוקדם לשמוח. יו"ר אתר החרמון, יעקב שוחט, אמר ביום ד' ל"גלובס" כי במקביל לפרסומי המשרדים הממשלתיים, באתר עצמו לא התקבלה כל טיוטת הסכם, וכי ההחלטה על הוזלת המחירים בשלב זה היא חד-צדדית. היות ותהליך כזה כרוך בפרוצדורה, יש להניח שבעונת החורף הנוכחית, המסתכמת בכחודשיים, לא נראה שינוי במחירון. שוחט מציין שמחירי החרמון לא התייקרו כבר שלוש שנים, ובמקומות מסוימים הם אף הוזלו (למשל בהשכרת ציוד סנו-בורד).

יקר ביחס לעולם?

האם מחיר החרמון הוגנים ביחס לאתרי גלישה אחרים בעולם? שוחט סבור שכן. "האתר שלנו מציע מתקנים מתקדמים והשנה התחדשנו עם ציוד סקי חדש. ברוב האתרים בעולם מוצעות עסקאות גלישה לשבוע. בהשוואה כזו אנחנו מציעים עסקה זולה. רוב המבקרים שלנו מגיעים לגלוש ליום אחד, כשהרציונל הוא שככל שמאריכים את ימי הגלישה המחיר לכל יום יורד. גם לנו יש עסקאות ליומיים שהן זולות יותר מהמחירים לגלישה ליום אחד", הוא אומר, ומוסיף כי יש דרכים להוזיל את מחירי הכניסה: "יש לא מעט מועדוני צרכנות ומוסדות ארגוניים שאנחנו מציעים עמם כרטיסים מוזלים בשיתופי פעולה, גם עסקאות משולבות לינה וגם כניסה לאתר. שווה לבדוק".

מדי חורף פוקדים את אתר החרמון כ-300 אלף מבקרים. אתר החרמון משתרע על שטח של 2,432 דונם בגובה של 1,600-2,040 מטר, וכולל 45 ק"מ של מסלולי גלישה, 11 רכבלים ומעליות.

משלבים לינה

אמנם גם קפיצה קטנה של יום לצפון מעבירה את תחושת הלבן והשלג אבל לינה בעשרות הצימרים ובתי המלון שפזורים באזור, בהחלט תשדרג את חווית החופשה. היות ועונת השלגים קצרה במיוחד, הביקוש לחדרים בהתאם: בצימרים רבים התפוסה מלאה וניתן למצוא מקומות רק באמצע השבוע, כפי שמספר יעקב ממן, בעל הצימרים אביב בנווה אטי"ב: "אצלנו סופי שבוע מוזמנים עד אמצע ינואר, וגם במהלך פברואר-מארס. ההמלצה היא להגיע באמצע השבוע, בטח למי שגולש. כשיש עומס של ישראלים המגיעים לחוות את השלג, הדרך מנווה אטי"ב לאתר שלוקחת באופן רגיל עשר דקות, עשויה להגיע לארבע שעות. נתקלנו בכך בעבר".

בנווה אטי"ב מתגוררות 32 משפחות, והישוב שלמרגלות החרמון כולל 150 חדרי אירוח, מתוכם 44 של מלון רימונים. בישובים הסמוכים ברדיוס של נסיעה סבירה פזורים מאות חדרי אירוח. רמת המחירים משתנה בהתאם לרמת הפינוק שמספק החדר ולקרבתו לחרמון: המחירים מתחילים ב-350-400 שקל ללילה ומטפסים עד ל-1,000 ויותר. ברובם בסופי שבוע ההתניה היא לשני לילות, וברובם המחיר כולל ארוחת בוקר. הזמינות לסופי שבוע דלה יחסית למשל במלון רימונים שבנווה אטי"ב נותרו מקומות ספורים פנויים לסופי שבוע בקרוב.

שווה להצפין דווקא באמצע השבוע: ברימונים המחיר ללילה בסוף שבוע עומד על כ-900 שקל ללילה לזוג, ואילו באמצע השבוע המחיר מתחיל ב-500 שקל.

5 דרכים להוזיל את החופשה המושלגת בחרמון

1. לינה וביקור בחרמון בחבילה אחת

דרך סוכני נסיעות ובחלק מאתרי הלינה מוצעות חבילות הכוללות כניסה לאתר החרמון: כך למשל, אתר הדקה ה-90 מציע נופש במלון כפר גלעדי מ-600 שקל לזוג (באמצע השבוע), כשהמחיר כולל כניסה לחרמון.

2. קופונים

וואלה!שופס מציעה (עד יום שני) דיל משתלם בקונספט של החזרת הכסף במידה שהקופון לא מומש.

מספר דילים מוצעים לגולשים, ביניהם קופון לסקי, ציוד וכניסה לחרמון ב-330 שקל במקום ב-440 שקל (25% הנחה), או דיל ללא ציוד ב-240 שקל במקום ב-300 שקל.

שובר ליומיים של לימודי סקי הכולל לינה בנופי גונן כולל ארוחת בוקר ציוד מלא וכניסה ליומיים לאדם, סקיפס לחרמון 775 שקל במקום 1,440 (הנחה של 46%)

שובר לכניסה זוגית חד יומית לחרמון ולינה תעלה 350 שקל במקום 720 שקל (52% הנחה)

קופון אחר מציע האתר גרופי עבור לילה לזוג באמצ"ש בצימר עלמה בגליל (ישוב כורזים) ב-500 שקל, כולל כניסה לחרמון.

3. מזמינים לינה ברגע האחרון

באתר ספונטאני (spontanni.co.il), המפרסם צימרים במחירי הרגע האחרון, מוצעים צימרים ב-25%-15% הנחה למהירי החלטה או לספונטניים. היתרון הוא שאפשר למצוא גם דיל של לילה אחד בצימר צפוני בסופשבוע (שבהזמנה רגילה מתנה לסופי שבוע במינימום שני לילות).

לדוגמה הצימר אור גני בשאר ישוב לילה לסופ"ש הקרוב יעלה 470 שקל אחרי הנחה, ואירוח בקיבוץ שניר 600 שקל ללילה - בשני המקרים אחרי 15% הנחה.

4. מועדוני צרכנות דרך "חבר" נמכר כרטיס כניסה ב-29 שקל במקום ב-49. עוד מוצעים דילים הכוללים לינה באזור (לדוגמה, בחדרי האירוח נופי גונן ב-350 שקל לזוג באמצ"ש כולל כניסה לחרמון. דרך "אשמורת" כרטיס כניסה לחרמון יעלה 25 שקל, כניסה כולל רכבל - 59 שקל, וכניסה וסקי פס - 260 שקל. מועדון "בהצדעה" מציע הנחות בשורה של חדרי אירוח.מועדון "נכון" מציע 15% הנחה במלון רימונים.

5. ימי טיול מאורגנים של ועדי עובדים

"חבר", למשל, מציע נסיעה לחרמון באוטובוס מפואר כולל מדריך וכניסה ב-162 שקל.

מחירון החרמון
 מחירון החרמון

כמה יעלה לילה לזוג
 כמה יעלה לילה לזוג