רון לאודר צפוי לעזוב את ערוץ 10 בתוך שבועיים

אם איש לא יקנה את מניותיו בערוץ, לאודר עשוי להעבירן לנאמנות ■ מקורבי לאודר טוענים כי יוסי מימן מבקש את המניות לצד הזרמה של כ-50 מיליון שקל ■ מקורבי מימן: "בטוחים כי מקורבי לאודר יעמדו בכל המחויבויות שלהם"

רון לאודר צפוי לעזוב את ערוץ 10 בתוך שבועיים - כך הודיע איש העסקים להנהלת ערוץ 10, כאשר לדבריו אם איש לא יקנה את מניותיו, הוא יעבירן לנאמן.

בכוונתו של לאודר להזרים לערוץ לפחות 7 מיליון דולר, בטרם עזיבתו. בהנהלת הערוץ מפצירים בלאודר להזרים יותר כסף שיקיים את הערוץ עד לסוף השנה.

בתוך כך, עד לשעת פרסום הידיעה לא העביר ערוץ 10 את הכסף שהובטח לספקים, והחשש הוא כי אלה ינקטו צעדים משפטיים ואף יבקשו פירוק החברה.

כפי שפורסם אתמול בראשונה באתר "גלובס", לאודר הציע לתת ליוסי מימן את מניותיו בערוץ 10 בתוספת הזרמה של 25 מיליון שקל, ואולם יוסי מימן מבקש את המניות לצד הזרמה כפולה - של כ-50 מיליון שקל, כך טוענים מקורביו של לאודר. ההזרמה אמורה לשמש לתשלום משכורות ולהמשיך תפעול הערוץ.

על-פי אותם מקורבים, "אם לא יימצא עד הרגע האחרון מישהו שיהיה מוכן לקבל את מניותיו של רון לאודר בתוספת הסכום שהציע לפנים משרת הדין, אזי יצטרך להתכנס השבוע דירקטוריון הערוץ ולהחליט על המשך צעדיו".

אין משקיעים חדשים

על-פי אותם מקורבים, "אין זה הגיוני שלאודר, כבעל מניות של 30%, יחזיק לבד ב-3 השנים האחרונות באופן בלעדי את הערוץ. בהסכם עם האוצר בשנה שעברה התחייב לאודר להזרים 80 מיליון שקל, ואילו היום, 11 חודשים אחרי, הוא כבר הזרים לבדו 140 מיליון שקל - 60 מיליון שקל מעבר למה שהבטיח".

כמו כן, המקורבים אומרים כי כי "לאודר צפה כי בשנה האחרונה יצטרפו משקיעים חדשים לערוץ 10, ואולם הדבר לא קרה, ומתוך רצון טוב אחרון הוא מוכן לתת את מניותיו לבעל השליטה ולהעביר מיידית 25 מיליון שקל באופן חד-פעמי.

"לאודר, שנתן לאורך כל השנים למעלה מחצי מיליארד שקל לערוץ מתוך ידיעה ברורה שלא יראה שקל חזרה, ראה לנגד עיניו לאורך כל השנים את העובדים. ואולם היום המצב הינו אבסורדי לחלוטין, כשיתר בעלי המניות אינם מזרימים אגורה לחברה ומתנהגים וסומכים על כספו בלבד".

בשנה האחרונה ובכלל זה בשבוע האחרון נפגשו ראשי ערוץ 10 ונציגיו של לאודר עם שורה ארוכה של משקיעים פוטנציאליים, אולם מצבו הכלכלי והיעדר האופק שלו ללא רישיון אינם מביאים איש מהם לכדי כניסה לערוץ.

השבוע נפגשו בערוץ 10 עם נציגי חברת מדיה אירופאית שהביעה עניין בערוץ, ואולם לפי שעה אין פריצת דרך במגעים. הערוץ חייב להגיש את בקשתו לרישיון עד לסוף חודש זה, אחרת קיים חשש ממשי להמשך קיומו.

מקורבי מימן אמרו בתגובה כי אין בכוונתם לנהל שיח בין בעלי המניות באמצעות התקשורת. יחד עם זאת, הם "בטוחים כי מקורבי לאודר, אשר מנהלים בפועל את הערוץ, יעמדו בכל המחויבויות וההתחייבויות שנטלו על עצמם מול עובדי הערוץ, ספקי הערוץ והרגולטור".