נייקי שדרגה את פריז סן-ז'רמן ב-208%

האריכה את הסכם ההלבשה עם אלופת צרפת בכדורגל עד 2022, תמורת כ-20 מיליון אירו בעונה ■ תמשיך לשלם יותר לברצלונה ומנצ'סטר יונייטד

פריז סן-ז'רמן האריכה את הסכם חסות ההלבשה שלה עם נייקי, בחוזה שיימשך עד תום עונת 2021/22 ויסמן 33 שנות שיתוף פעולה רצופות בין מועדון הכדורגל הצרפתי, לבין החברה האמריקאית (הקשר ביניהם החל ב-1989/90).

המעבר של פ.ס.ז' לידיים של משפחת המלוכה הקטארית וההשקעות העצומות שהגיעו בעקבות כך בסגל השחקנים של הקבוצה, שהובילו אשתקד לזכייה שלה באליפות צרפת לראשונה מאז 1994 - העלו גם את הערך השיווקי של המועדון בעיניי נייקי. על-פי הערכות, ההסכם החדש בין הצדדים יהיה שווה כ-20 מיליון אירו בעונה (עלייה של 208% לעומת ההסכם הקודם, שהסתכם ב-6.5 מיליון אירו בשנה).

ועדיין, מדובר על סכום נמוך יותר מזה שמשלמת נייקי לקבוצות הבכירות יותר "שלה": למשל אלופת ספרד ברצלונה (כ-30 מיליון אירו בעונה), או מנצ'סטר יונייטד, שצפויה להודיע בקרוב על שדרוג החוזה שלה עם החברה, תמורת סכום שיא בכל הזמנים בתחום חסויות ההלבשה בכדורגל העולמי (בין 60 ל-70 מיליון אירו).

כיום, את חוזה ההלבשה היוקרתי ביותר בכדורגל המועדונים ברחבי העולם מחזיקה ריאל מדריד: כ-37 מיליון אירו בעונה (מחברת אדידס).