עכשיו זה רשמי: אנדמול קונה 33% מהזכיינית רשת

הערכות: תזרים 100 מיליון שקל ותרכוש את חלקם של אביב גלעדי ופולאר תקשורת

ענקית התוכן ההולנדית אנדמול היא החל מאתמול (א') בעלת מניות בזכיינית ערוץ 2 רשת. על דבר המגעים דווח לראשונה ב"גלובס". על-פי ההערכות, ההסכם שנחתם אתמול יזרים לרשת למעלה מ-100 מיליון שקל. ההערכה היא שאנדמול תכנס במקומם של בעלי המניות הלא פעילים של רשת - אביב גלעדי ופולאר תקשורת, כאשר אודי אנג'ל יישאר בבעל השליטה של הזכיינית ויחזיק בה 51% ולצדו מיכאל שטראוס שיחזיק ב-16% ממניות הזכיינית.

כניסתה של אנדמול מסמנת קפיצת מדרגה בעניין של תעשיית התוכן הבינלאומית בישראל, ואמון בשוק המקומי. לראשונה גוף תוכן בינלאומי רוכש מניות בישראל, ולא בעל הון ללא אוריינטציה תקשורתית. רשת דיווחה היום, כי ההסכם מאחד את התמחותה של אנדמול ביצירה, הפקה והפצה של תוכן, עם הפלטפורמה שמציעה רשת - כרגע ערוץ 2. "רשת ואנדמול ישלבו כוחות להשקת תוכן מקורי חדש אשר ייווצר ויופק על-ידי אנדמול וצוות הפיתוח של רשת עבור השוק הישראלי, על גבי הפלטפורמה של רשת".

ההסכם מותנה באישורים רגולטוריים של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ושל הממונה על ההגבלים העסקיים. ההסכם, שמוגדר הסכם שת"פ אסטרטגי, מתמקד ביצירה, הפקה והפצה של תוכן לערוצי המדיה השונים.

בשנתיים האחרונות ביצעה רשת, תחת ניהולו של אבי צבי, קפיצת מדרגה משמעותית. הן ביכולותיה על המסך עם הישגי רייטינג בתוכניות כמו "המירוץ למיליון", "אקס פקטור" ו"דה ווייס", והן ביכולותיה הפיננסיות וצמצום החובות. על-פי הערכה, חובותיה של רשת לבנקים נעים היום סביב 50 מיליון שקל.

ההערכה היא כי עיקר הכסף שיוזרם לזכיינית ישמש לפיתוח תוכן ולהכנה לקראת לוח שידורים של 7 ימים בשבוע בתקופת הרישיונות. במקביל, השיחות עם המשקיעה ההולנדית נינה סטורמס, טרם הבשילו.

קופרמן הוא המפסיד הגדול?

השאלות הגדולות סביב העסקה עוסקות בסניף המקומי של אנדמול המובל על-ידי אלעד קופרמן. לפני כחודשיים ביקר בישראל יוסט ספי, מנכ"ל אנדמול והביע תמיכה פומבית בקופרמן ובצוותו, שמשמשים תחנת פיתוח בעבור אנדמול, כחלק מרשת כלל עולמית של עשרות גופי הפקה. ואולם הקשר של אנדמול עם רשת, יכול לפגוש משמעותית בקופרמן ולהגביל את יכולותיו לעבוד בשוק הישראלי.

לכך יש תקדים כאשר חברת ההפקה JCS בבעלות רון לאודר לא יכלה לעבוד עם ערוץ 2, בשל העובדה שלאודר היה בעל מניות בערוץ 10. העובדה הזו הביאה לחיסול פעילות ההפקה של JCS. בתוך כך עולה שאלת היחסים של קופרמן עם קשת, יריבתה של רשת, שהיא היום הלקוחה העיקרית של קופרמן המפיק עבורה את "האח הגדול". מחד, תוכנית הריאליטי אמורה להמשיך לעוד שתי עונות לפחות בקשת ואולם, צל כבד מרחף מעל המשך שיתוף הפעולה ההדוק.

קופרמן אמר היום, "אני מאמין ששיתוף הפעולה של אנדמול ישראל עם רשת מהווה הזדמנות משמעותית לכל הצדדים. אנחנו שמחים על ההזדמנות לעבודה ויצירה משותפת בשוק הישראלי והגלובלי".