קרב הטיטאנים: הרבלייף טסה 146% ואקמן הפסיד 700 מ' ד'

לפני כשנה אקמן הצהיר כי פתח פוזיציית שורט בהיקף של מיליארד ד' - בטענה כי החברה היא הונאת פירמידה אחת גדולה ■ מולו ניצבים ג'ורג' סורוס וקארל אייקן, שפתחו פוזיציות לונג על המניה ■ אקמן טען כי יחשוף בקרוב ממצאים חדשים על הרבלייף

שנת 2013 קרבה לסיומה וזה המזן לבחון את מצב הכוחות באחד הקרבות המרתקים ביותר בוול סטריט. מן העבר האחד עומד המשקיע המיליארדר ביל אקמן, ומן העבר שני נמצאים כרישי ההשקעות קארל אייקן, ג'ורג' סורוס ואחרים. סלע המחלוקת - חברת הרבלייף - חברה לגיטימית או הונאת פירמידה עצומה.

הרבלייף, (סימול: HLF) נזכיר, היא חברה בינלאומית העוסקת בהפצה של מוצרי תזונה והפחתת משקל הנוקטת בגישה שנוייה במחלוקת של שיווק רב-שכבתי, המכונה שיטת הפירמידה.

כמעט שנה חלפה מאז אקמן הצהיר כי פתח פוזיציית שורט בהיקף עצום של מיליארד דולר כנגד מניית הרבלייף וטען בכל הזדמנות כי החברה היא הונאת פירמידה שמרמה את המשקיעים והצרכנים ולכן תקרוס בקרוב כמו כל תרמיות הפירמידה.

מנגד, המשקיע המיליארדר קארל אייקן, הודיע בתגובה להצהרה של אקמן, כי הגדיל את השקעתו בחברה וכי היא חברה לגטימית ורווחית. אייקן גם לגלג על אקמן וטען כי הוא יסבול משורט סקוויז עצום משום שהמניה תזנק.

מספר חודשים לאחר מכן דווח כי המשקיע האגדי ג'ורג' סורוס החליט להשתתף ב"קרב הטיטאנים" המתנהל סביב הרבלייף ולפתוח עליה פוזיציית לונג עצומה. היקף ההשקעה לא נחשף, אך לפי הדיווח מדובר באחת ההשקעות הגדולות של סורוס.

אז מי ניצח בקרב הענקים? נראה כי ידם של אייקן וסורוס על העליונה. אקמן אכן חטף מכת שורט סקוויז עצומה. מניית הרבלייף זינקה מאז תחילת השנה בכ-146% לרמה של 81 דולר וגרמה לקרן הגידור שמנהל אקמן, Pershing Square Capital Managementas, הפסד עצום של 700 מיליון דולר. עם זאת, הקרן, שמנהלת כספים בהיקף של 12 מיליארד דולר, עדיין ייצרה תשואה חיובית השנה, ואקמן הצהיר כי הוא דבק בפוזיציית השורט על הרבלייף.

מעבר לכך, אקמן שלח אתמול מכתב למשקיעים בו הוא טען כי יחשוף בקרוב ממצאים חדשים לגבי הרבלייף, לאחר שערך חקירה פרטית מקיפה על החברה. את הממצאים, כך הוא טען, הוא יגיש תחילה לרגולטורים.