רשמית: שפ"מ מפסיקה לעבוד עם רשות השידור

עקב עימות בין הצדדים - שפ"מ, המשווקת את הפרסום בתחנות קול ישראל, הודיעה כי העבודה עם רשות השידור תופסק ממחר ■ כעת שפ"מ עומדת להיסגר

המאבק בין שפ"מ לרשות השידור עולה מדרגה: שפ"מ, החברה המשווקת את הפרסום בתחנות הרדיו של קול ישראל, הודיעה רשמית כי מחר (ד') תפסיק את עבודתה עם רשות השידור, זאת לאחר שכשלו המגעים בין הצדדים. על העימות דווח לראשונה ב"גלובס".

הבוקר (ד') כינס אברהם פרחי, יו"ר החברה, את העובדים והודיע כי החל ממחר מפסיקה שפ"מ לשמש כזכיינית של רשות השידור. כעת עתידה החברה להיסגר.

עד כה הייתה שפ"מ בעלת הזיכיון הבלעדי למכירת ושיווק הפרסומות ברשתות הרדיו של קול ישראל ברשות השידור. על רקע חילוקי דעות בין הצדדיים - בין היתר סביב כוונת רשות השידור להימנע ממכירת זמן האוויר ברשת ד' באמצעות שפ"מ, ודרישת שפ"מ להתאים אל תנאי הזיכיון שלה למצב שוק הפרסום המתכווץ - הודיעה שפ"מ כבר לפני מספר חודשים על כוונתה להפסיק את ההתקשרות אם לא ישונו התנאים.

"בשל מחלוקות פנימיות בין הדרג המקצועי ברשות השידור לבין הוועד המנהל, הוחלט בשפ"מ על סגירת החברה", מסרה החברה. "שפ"מ הוקמה לפני 20 שנה ומנהלת מאז את הפעילות המסחרית של תחנות הרדיו של קול ישראל השייכות לרשות השידור".

עם זאת, בענף מעריכים כי למרות ההודעה הדרמטית טרם נסתם הגולל על הסיכוי להסדר בין הצדדים. למרות הודעת שפ"מ, יש עדיין חלון הזדמנויות של מספר ימים, שבהם אפשר להחזיר את הגלגל אחורה.

המשמעות היא שאם לא יימצא פתרון היום, ממחר לא תשווק שפ"מ את זמן האוויר של התחנות, אך הקמפיינים שעלו עד עתה לא בהכרח מסתיימים היום. כמו כן, יש הזמנות לזמן אוויר לימים הקרובים, ואותן הרשות כפי הנראה תכבד.

כפי שפורסם ב"גלובס", ברשות השידור אמנם הודיעו בשבועות האחרונים לחברות המדיה כי יש בכוונתם לעבור לעבוד באופן עצמאי, אך עד עתה לא נעשו כמעט צעדים מעשיים של רכישת ציוד וגיוס כוח-אדם.

על-פי ההערכות בענף, זמן התארגנות למהלך כזה צפוי לקחת חודשים, שבמהלכם עלולה הרשות להתמודד עם אובדן הכנסות של מיליוני שקלים.