ח"כ הורוביץ: "לתת היתרי עבודה למסתננים מאפריקה"

"המדיניות המטומטמת של הממשלה דוחפת את כל הקבוצה הזו של אנשים, שבסך-הכול רוצים לעבוד למחייתם, למצב של עבריינות. ובמצב כזה, כשהכול לא חוקי, אז משתלטים חוקי הג'ונגל"

ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ, שהתמודד בבחירות האחרונות לראשות עיריית ת"א והפסיד לראש העיר המכהן רון חולדאי, פרסם היום (ב') פוסט נוקב בפייסבוק בנוגע למסתננים מאפריקה. זאת לאחר שכ-100 אלף מסתננים השתתפו אתמול בהפגנה בכיכר רבין בתל אביב, תוך שהם נוטשים את מקומות העבודה שלהם.

"כשאני שומע את שר הפנים מכריז שלא יתן לפליטים היתר עבודה, אני לא יודע אם לצחוק או לבכות", כתב הורוביץ. "השר גדעון סער, אתה חי על הירח? הם עובדים. כן, אדוני השר, כ-ו-ל-ם עובדים. במסעדות, בנקיון, במלונות, בסבלות, בכביסה... אבל מה? זו עבודה 'לא חוקית'. לכן הכול חצי-מחתרתי, הכול עקום. כאילו אין חוקי עבודה במדינה הזו, כאילו אין כללי בטיחות, בלי קופת חולים, בלי ביטוח לאומי, הרבה פעמים בניצול ועם תנאי מגורים ומחייה בלתי-אפשריים.

"המדיניות המטומטמת של הממשלה דוחפת את כל הקבוצה הזו של אנשים, שבסך-הכול רוצים לעבוד למחייתם, למצב של עבריינות. ובמצב כזה, כשהכול לא חוקי, אז משתלטים חוקי הג׳ונגל: כל מיני 'ראיסים' שמביאים פועלים וסוחטים אותם, כל מיני פרוטקשנים... גורמי פשע נמשכים למצב הזה כמו דבורה אל צוף. ומתפתחת גם מה שמפכ״ל המשטרה כינה 'פשיעה הישרדותית': אנשים גונבים כדי לשרוד. והוא אמר את זה מאוד ברור ואני חושב שהוא צודק: ככל שיגבילו את האפשרות שלהם לעבוד, הם יפנו יותר לפשע. לא צריך להיות קרימינולוג כדי להבין את זה. וככה כולם סובלים: התושבים במקומות בהם הם נמצאים, הרשויות שאמורות להתמודד עם המצב הזה וכמובן - הפליטים עצמם.

"אז מה הסיפור? אני אגיד לכם את זה בצורה הכי ברורה: כל עוד הם נמצאים בישראל, הם צריכים לעבוד בצורה מסודרת. צריך לשים סוף לצביעות. הם כבר עובדים, ועובדים קשה, ובואו נגיד את האמת: רוב האנשים לא מוכנים לעבוד בעבודות האלה. אז לפחות שזה יהיה בצורה מסודרת, מאורגנת, תחת פיקוח. ככה הם יוכלו לפרנס את עצמם, יהיה להם ביטוח רפואי, והם אפילו ישלמו מסים.

"המצב הנוכחי הוא מטורף. לא רק שהם ממילא עובדים, אלא שהמדינה גם משקיעה הון עתק במתקני כליאה מיותרים ובכוחות שיטור וגם - וזה שיא שיאי הטמטום - ממשיכה להביא אלפי עובדים זרים כל חודש מרחבי אסיה והעולם. תאילנדים, נפאלים, סרילנקים... אי אפשר להאמין. איוולת על איוולת.

"אז די, זה מטורף. די להביא עובדים זרים חדשים באמצעות חברות כוח אדם שגוזרות עליהם קופונים שמנים. די. אם צריך עובדים זרים לחקלאות או לניקיון או לבישולים או לאני לא יודע מה, קחו את הפליטים האלה בדרום ת"א שממילא נמצאים פה וצריכים לעבוד, ותנו להם לעבוד. והם יגורו במגורים של העובדים הזרים ורובם ייצאו מסיר הלחץ של דרום ת"א, וזה יהיה מסודר ומאורגן, וכולם ינשמו לרווחה.

"כי מעבר לכל הכספים והחוק והסדר, צריך לזכור את הדבר הבסיסי: מדובר בבני אדם. עזבו רגע את ההגדרות - פליטים, מהגרים, מסתננים... בסוף זה בני אדם ולכן כל עוד הם כאן וזה המצב, אז בבקשה: בהגינות, בצורה מכובדת. כבני אדם אל בני אדם".