זוכה פרס הנובל פרופ' שילר: זה הזמן לדאוג לגבי שוק המניות

מכפיל ה-CAPE שהמציא שילר טיפס לרמה גבוהה של 25.4 ורבים רואים בכך סיבה "לברוח" מהשוק ■ עם זאת, שילר אמר כי המכפיל עלול לטפס לרמה של 35, אך זה לא אומר בהכרח שהגיעה העת לצאת מהשוק

זוכה פרס הנובל פרופ' רוברט שילר אמר בראיון לאתר כלכלי כי הוא דואג לגבי שוק המניות אך באותה נשימה הוסיף כי עדיין הוא לא יוצא מהשוק.מכפיל ה-CAPE, שיטה לחישוב השווי של שוק המניות שהמציא שילר, טיפס לרמה גבוהה של 25.4 ונשאלת השאלה האם כדאי להתחיל לממש רווחים?

מכפיל ה-CAPE, הוא מכפיל רווח מנוכה מחזוריות (CAPE - Cyclically Adjusted P/E) של מדד ה-S&P 500. המכפיל מחושב ע"י חלוקת הערך הנוכחי של מדד ה-S&P בממוצע רווחי החברות הנסחרות במדד ב-10 השנים האחרונות. אם היחס המתקבל הוא מעל הממוצע לטווח הארוך, סביב 16, השוק נחשב ליקר מדי.

ביחס לממוצע בטווח הארוך, המכפיל עומד כעת על 25.4, ורבים בוול סטריט רואים בכך סיבה טובה מספיק לצאת מהשוק משום שהם סבורים כי הסיכון לתיקון אלים מטה גבוה מדי.

אבל מי אינו מוכן למכור עדיין את המניות שלו? פרופ' רוברט שילר. בראיון לאתר הכלכלי PBS שילר אמר לאחרונה כי המכפיל עלול להמשיך ולטפס לרמה של 35 כך שהוא לא מעניק איתות מיידי לתיקון בשווקים.

עם זאת, שילר הוסיף באותה נשימה כי זה הזמן לדאוג לגבי שוק המניות, אך זה לא בהכרח הזמן לצאת מהשוק. שילר הוסיף וטען כי בערך 50% מכספי ההשקעה שלו נמצאים בשוק המניות וטען כי אנשים צעירים יותר עשויים להגדיל את החשיפה למניות.