ארה"ב קפואה: 38 מעלות מתחת לאפס במינסוטה

מיניסוטה היא המדינה הכי קפואה עכשיו בארה"ב שסובלת כולה מגל קור שמשתק את החיים ומבטל אלפי טיסות ■ הקור גרם ביממה האחרונה ל-4 קורבנות בנפש ■ בדרום ארה"ב עוד מחכים לשיא

גל קור ארקטי עז הגיע אל מרכז ארה"ב עם הטמפרטורות הנמוכות ביותר מזה שני עשורים והביא ללפחות 4 קורבנות ביממה האחרונה, בתי ספר ועסקים סגורים וביטולן של אלפי טיסות. במינסוטה, המדינה הקפואה ביותר כעת בארה"ב, הטמפרטורות צנחו אל 30 מעלות מתחת לאפס. במיניאפוליס הורה המושל לראשונה מאז שנות ה-60' על סגירתם של מוסדות החינוך.

מדובר בשיא חדש, מאחר ומאז שנות ה-90' לא צנחה הטמפרטורה, במדינה המורגלת בחורפים קשים - לרמה כמו זו. אמנם הטמפרטורה היא 30 מעלות מתחת לאפס אבל התחושה היא כמו מינוס 50 מעלות - זאת בשל הרוחות העזות.

העיר בביט במדינת מינסוטה הוכתרה כמקום הקר ביותר עם טמפרטורות של 38 מעלות מתחת לאפס. למרות הכפור, תושבי מיניאפוליס ממשיכים בשגרת חייהם, עורקי התנועה פתוחים ואנשים הולכים לעבודתם. מחר צפויות הטמפרטורות באזור לעלות במעט ובימים הקרובים הסופה באזור תחלוף.

הסופה תגיע עד טקסס

לא רק במינסוטה סובלים מטמפרטורות קיצוניות. הרשות הלאומית למזג אוויר בארה"ב מדווחת כי הטמפרטורות צנחו ל-11-22 מעלות מתחת לאפס במונטנה, בצפון ובדרום דקוטה, באיווה, בוויסקונסין, במישיגן ובנברסקה.

בשיקגו הטמפרטורות הגיעו ל-12 מעלות מתחת לאפס ויותר ממחצית הטיסות מנמל התעופה הבינלאומי "שיקגו או'הייר" בוטלו לאחר שדלק המטוסים קפא, מה שלא אפשר לצוותים לבצע תדלוק. בתי המחסה לחסרי הבית עמוסים עד אפס מקום בשל הקור החריג שתואר על ידי חלק מהמטאורולוגים כ"מערבולת קוטבית" וזכה לשם בתקשורת - "חזיר קוטבי".

המערבולת הקוטבית, האוויר הקר ביותר בחלקו הצפוני של כדור הארץ שעובר מעל אזור הקוטב ויכול להידחף דרומה, נעה אל עבר החוף המזרחי שם צפויות הטמפרטורות לרדת עוד במהלך היום. הרשות הלאומית למזג אוויר בארה"ב מדווחת כי האוויר הקר התהווה בסיביר והטמפרטורות המקפיאות ביותר מזה שנה, יחד עם רוחות עזות, צפויות להגיע דרומה עד ברונסוויל, טקסס ומרכז פלורידה.