בני לנדא: "ויגודמן זקוק לדירקטוריון רציני כדי להצליח"

האנליסטית ליאב אברהם מסיטי: "המבנה הנוכחי של דירקטוריון טבע מהווה חיסרון ביחס למתחרות"

האם לאחר ההכרזה על מנכ"ל חדש לטבע, השינוי הבא יהיה בהרכב דירקטוריון החברה? את השאלה הזאת מעלה היום האנליסטית ליאב אברהם מסיטי. הרקע הוא ניסיונו של המשקיע האקטיבי, יזם ההיי-טק בני לנדא, להוביל מהלך להקטנת הדירקטוריון ולמינוי דירקטורים בעלי ניסיון פרמצבטי.

לנדא אמר היום, שהוא "מברך על מינויו של ויגודמן, אדם בעל שיעור קומה הזקוק לדירקטוריון רציני כדי להצליח בתפקידו", הצהרה שלא מותירה ספק בכוונתו להמשיך ולפעול לשינוי. להערכת אברהם, "המבנה הנוכחי של דירקטוריון טבע מהווה חיסרון ביחס למתחרות". מינוי ויגודמן, להערכתה, "מבשר טובות למשקיעים".

"יסייע לחדור לסין"

"מדובר במינוי טוב ביחס למועמדים ישראלים אחרים בזכות היכרותו את החברה והרקורד הניהולי המשכנע", סבור יונתן קרייזמן, מנהל המחקר בבנק ירושלים. "קשריו והיכרותו עם השוק הסיני עשויים לסייע לטבע לחדור לסין, שהוגדרה כשוק מטרה. עם זאת, להערכתנו השוק היה מעדיף לראות מינוי דומה יותר לג'רמי לוין - מועמד בעל רקע עשיר בפארמה. מינוי ויגודמן מעצים את האחריות המוטלת על המנהל המדעי של טבע, פרופ' מייקל היידן, שיהווה סמכות בכירה שתקבע את כיווני התפתחות החברה", סבור קרייזמן.

לדברי גלעד אלפר, אנליסט באקסלנס ברוקראז', "גם המנכ"ל המוכשר ביותר צריך זמן, כסף ומזל בשביל להתגבר על האתגרים שטבע עומדת בפניהם. כדי שיהיו לו מספיק זמן ומשאבים, ויגודמן חייב שיהיה לרשותו עסק קופקסון בריא. אם תושקנה גרסאות גנריות לקופקסון במאי, רווחי טבע עלולים להישחק כל כך מהר שלויגודמן פשוט לא יהיה זמן לחלץ את החברה מהמשבר שלה. יש לציין שאפילו אם השקת הקופקסון הגנרי תידחה, האתגרים הם כבדים, אבל לפחות יהיה לו סיכוי לשמור על עצמאות טבע".