נתניהו: "שוק הקמעונאות קרטליסטי; צריך תחרות"

(עדכון) - הממשלה מקימה ועדה לקידום יבוא מקביל של מוצרי מזון ■ ראש הממשלה: "בלי פתיחת השוק ליבוא לא תהיה הורדה של מחירי המזון"

הממשלה אישרה היום (א') את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ועדה חדשה לקידום יבוא מקביל של מוצרי מזון.

הוועדה, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, תבחן חלופות ודרכי פעולה להקלה על יבוא מקביל של מוצרי מזון לישראל, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים ורגולציה מתאימה בתחום הבריאות - וזאת במטרה להוריד את מחירי המזון.

"שוק הקמעונאות הוא קרטליסטי, וצריך לפתוח אותו לתחרות", אמר נתניהו. "קיימת פה תופעה פסולה של הסדרים היסטוריים שגורמים לעליית מחירי המזון ולעושק הצרכן. בלי פתיחת השוק ליבוא לא תהיה הורדה של מחירי המזון".

נתניהו הנחה את לוקר להקים את הוועדה כדי להוזיל המחירים. בצוות ישתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו; מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג; והממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי. את הצעת ההחלטה יעלו לאישור הממשלה משרדי ראש הממשלה והבריאות.

הוועדה מתיימרת להוריד את מחירי המזון בישראל באמצעות היבוא המקביל שכיום מוגבל וליצור אלטרנטיבה ליבואנים בעלי בלעדיות. הצוות יבחן דרכים להקל משמעותית על כניסתם לישראל של מזונות מיובאים רבים, חלקם חדשים וחלקם כאלו שכבר נמכרים בארץ.

מטרת עבודת הצוות תהיה להגדיל את התחרותיות בתחום יבוא מוצרי המזון על-ידי בחינת הכנסת יבואנים חדשים לתחום, ולבדוק האפשרות להגדלת מספר המפעלים המורשים לייצא למדינת ישראל באמצעות תו אבטחת איכות, הניתן מטעם המדינה שבה הם מיוצרים, ללא הצורך בבקשה לאישור פרטני לכל פריט מזון בנפרד.