8 משרדי פרסום יתמודדו על תקציב שירותי בריאות כללית

‎‎מסתמן: גם גליקמן-נטלר-סמסונוב, המטפל בתקציב קופ"ח לאומית, ישתתף במכרז ■ תקציב הכללית ב-2013 עמד על 14.6 מיליון דולר במחירי מחירון

‎‎רוב משרדי הפרסום שאליהם פנתה שירותי בריאות כללית בהזמנה להתמודד על תקציב הפרסום שלה, מתעתדים לעשות זאת. הכללית פנתה למשרדים מקאן-אריקסון, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, גיתם ‏BBDO‏, יהושע ‏TBWA‏, גליקמן-נטלר-סמסונוב, ראובני-פרידן, ברוקנר-נטע-יער, פובליסיס ישראל ו-‏y&r‏ ישראל.

‏ל"גלובס" נודע כי פרט ליהושע ‏TBWA‏, המטפל בתקציב הפרסום מנוגד האינטרסים של קופת-חולים מכבי, ו-‏y&r‏ ישראל, שהחליטו לא להתמודד, מתכוונים שאר המשרדים לקחת חלק במשרד - בהם גם משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, המטפל בתקציב הפרסום של קופת-חולים לאומית.

יש להניח כי בגליקמן מתעתדים להתמודד על התקציב בין היתר בשל העובדה שגם תקציב קופת-חולים לאומית אמור לצאת למכרז בקרוב.

‏כפי שנחשף ב"גלובס", באחרונה יצא לדרך המכרז על תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית - הקופה הגדולה בישראל.

במסגרת המכרז פנתה הקופה לעשרת המשרדים הגדולים, שהיקף הפרסום שלהם עומד על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום על יותר מ-90 מיליון דולר בשנת 2012.

השלב הראשון יכלול עמידה בתנאי סף ופרזנטציה של המשרד במשרדים עצמם. לשלב השני ייבחרו כ-4 משרדים, שיציגו פרזנטציית אסטרטגיה, ורק לאחר מכן ייערך תהליך התמחרות.

‏מנתוני יפעת פרסום עולה כי היקף הפרסום של שירותי בריאות כללית עמד ב-2012 על כ-25.3 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-7 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2013 ירד היקף הפרסום והוא עמד על 14.6 מיליון דולר במחירי מחירון.

‏תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית נחשב לאחד מהתקציבים האטרקטיביים בענף. שירותי בריאות כללית מחויבת במכרז על-פי חוק חובת המכרזים, שכן היא מתוקצבת על-ידי המדינה.

תקציבי-הפרסום של קופות החולים נגזרים על-פי מפתח חברים לקופה. כנגזרת מכך התקציב הגדול ביותר הוא של שירותי בריאות כללית, המטופל בשנים האחרונות בחלקו הארי במקאן-אריקסון‏. ‏‎‎‏

‏תקציב שירותי בריאות כללית

‏‎‎‏2012 - 25.3 מיליון דולר‏

‏2013 - 14.6 מיליון דולר

‏* מחיר מחירון, יפעת בקרת פרסום