המשביר: המיזוג עם מועדון 365 עשוי להגיע לבית המשפט

תוכנית המיזוג של החברה לבעלת השליטה בה נתקלת בהתנגדות מחזיקי האג"ח של מועדון 365, מחשש לפגיעה באמות-המידה הפיננסיות להן התחייבה החברה

תוכנית המיזוג של חברת מועדון 365 לבעלת השליטה בה, המשביר לצרכן (המשביר 365 ), נתקלת בקשיים ועשויה להגיע לבית המשפט. כחלק משינוי מבני בעסקי הקבוצה, חתמו לפני חודשים ספורים שתי החברות על הסכם מיזוג, הצפוי לחסוך לה כ-5 מיליון שקל בשנה.

בשבועות האחרונים התעוררה התנגדות למהלך זה בקרב מחזיקי האג"ח של מועדון 365, בהובלת קרן הגידור של רועי ורמוס ושלומי ברכה, וכן של המשקיע אלכס רבינוביץ'. את התנגדותם תלו המחזיקים בחשש מפגיעה בזכויות ובאמות-המידה הפיננסיות אליהן התחייבה החברה. באסיפה לפני כמה ימים החליטו מחזיקי האג"ח ברוב כמעט מוחלט, של 97%, להתנגד למיזוג.

רמי שביט הסכים להעניק למחזיקי האג"ח של מועדון 365 פיצוי מסוים, אולם המשא-ומתן בין הצדדים לא הוביל להבנות. כעת במשביר מתכננים להמשיך ולקדם את מהלך המיזוג, שלטענת החברה לא דורש את הסכמת המחזיקים.

מנגד, המחזיקים סבורים כי בשל שינוי שטר הנאמנות והקובננטים שגורר המיזוג, הוא דורש את אישורם, והם ממשיכים להתנגד לו.

היקף האג"ח של מועדון 365 הוא כ-40 מיליון שקל, והיא נסחרת בדומה לערך ה"פארי" שלה ובתשואה של כ-6%. למשביר לצרכן סדרת אג"ח בהיקף של כ-100 מיליון שקל, עם תשואה של 10%.