מיני מבחן דרכים: ב.מ.וו 435 החדשה - מענגת ויקרה

ב.מ.וו 435 החדשה היא יצירה מוטורית ומענגת, אבל כדי לרכוש אותה תצטרכו תשואה רצינית בבורסה

מי שיבחן לאורך זמן את המכירות בפלח רכבי היוקרה והפרימיום בישראל, ימצא מתאם גבוה ועקבי ביניהן לבין התנהגות שוק ההון והבורסה. בשנים שבהן הבורסה נוסקת ומעניקה תשואות נאות למשקיעים, נרשמת עלייה ברורה במכירות של רכבי יוקרה בישראל - ולהפך.

2013 הייתה שנה טובה למשקיעים תאבי הסיכון ובאופן לא מפתיע זו גם הייתה שנה מצוינת לפלח רכבי היוקרה בישראל. ב.מ.וו סיימה את השנה עם עלייה של כ-12% במכירות, וזו אמנם לא עלייה חדה כמו אצל הגרמניות המתחרות ב-2013, אבל עדיין נתון מכובד בהתחשב בזינוק החד שרשם המותג ב-2012.

יחד עם שיפור האווירה הכלכלית (בקרב הלקוחות הרלוונטיים, כמובן) והעלייה במכירות, מתרחב במהירות גם היצע המכוניות "המיוחדות" של המותג. אחת המצטרפות האחרונות היא סדרה 4 החדשה. למרות הנטייה להתייחס לסדרה 4 כאל "סדרה 3 קופה", מדובר בשתי מכוניות שונות הנדסית. גם חיצונית, ה-4 נראית שונה מאחותה. היא שרועה קרוב לכביש עם פרופורציות רחבות-נמוכות של רכב ספורט אמיתי ואף שאין לה קווים דרמטיים או מוחצנים כמו אצל חלק מהמתחרות בפלח - אלגנטיות היא שם המשחק כאן - היא מצליחה ללכוד את העין ואפילו להאיץ את הדופק.

רצפה נמוכה וגג נמוך הם לא מתכון אידיאלי לסובלים ממיחושי גב. חוליות הגב שלנו רמזו לנו, שאולי כבר עברנו את הגיל המתאים למכוניות כאלה. לאחר ההתמקמות בתוך הרכב מגלים מרחב פנים מזמין ומרווח באופן מפתיע, עם הרבה מקום לנהג ולנוסע ומרווח ראש ורגליים סביר גם לצמד הנוסעים מאחור.

התחושה ספורטיבית לעילא בזכות מושבי הספורט ההדוקים ומשום שהנהג מסתכל על התנועה מלמטה-למעלה, כמו ברכב ספורט אמיתי.

רכב ההדגמה שלנו, בגרסת ה-435, צויד בקצפת המוטורית של מנועי ב.מ.וו: מנוע 3 ליטרים מוגדש, שמייצר 306 כ"ס ו-40 קג"מ, ומעביר את הכוח בסיוע תיבה אוטומטית בת 8 מהירויות. זה, קרוב לוודאי, המנוע הטוב ביותר שמוצע כיום בפלח הזה. כמו ג'נטלמן אמיתי הוא לא קופץ ולא משהק אלא רק טורף את האספלט עם גל עצום, חלק ומתורבת של כוח ליניארי נוסח טורבינת גז. הזינוק מאפס ל-100 אורך 5.1 שניות בלבד, עליות תלולות עוברות מתחת למרכב הנמוך כאילו היו מישור, ומהירויות של פסילת רישיון מנהלית לשלושה חודשים מושגות בהרף עין.

כאשר הפנינה המוטורית הזו משולבת בשלדת הנעה אחורית מלוטשת עם מרכז כובד אולטרה-נמוך והיגוי חד כתער - במצב היתכנות "ספורט" - מקבלים עונג צרוף. זו מכונית שממש מחפשת כבישים מפותלים ויכולה לגרום גם לנהגים לא מנוסים להרגיש כמו נהגי ראלי.

בצער רב החזרנו את המפתחות של המכונית הזו בתום נסיעת המבחן. אהבנו אותה מאוד, אבל עם תג מחיר של 432 אלף שקל, היא נכנסה אצלנו היישר לרשימה המתארכת של "דברים שנקנה בגלגול הבא".