קנס של חצי מיליון שקל לקשת על תוכן שיווקי ושינויים בלוח

בין היתר נקנסה קשת על שהחליפה את התוכניות "אנשים" ו"תוכנית חיסכון" בתוכניות קידום לגמר "הכוכב הבא" ■ הקנס מעמיד בספק את שידור התוכנית המקדימה ל"מאסטר שף" שבקשת ביקשו לשדר בשבוע הבא, במקום "אנשים"

אחרי שהטילה קנס על רשת, הרשות השנייה קובעת קנס גבוה במיוחד גם על זכיינית ערוץ 2 קשת. הזכיינית נדרשת לשלם לרשות 503 אלף שקל על תוכן שיווקי (שיתופי-פעולה מסחריים) לא חוקי ועל שינויים בלוח השידורים ללא אישור.

מתוך הסכום המדובר תשלם קשת סכום של 106 אלף שקל, לאחר שהחליפה את התוכניות "אנשים" ו"תוכנית חיסכון" בתוכניות קידום לגמר "הכוכב הבא". הקנס מעמיד בספק את שידורה של תוכנית מקדימה ל"מאסטר שף" שבקשת ביקשו לשדר בשבוע הבא, במקום "אנשים".

בין היתר הרשות קבעה הפרה לקשת בגין אי-הפרדת תכנים בין ערוץ 2 לערוץ 24, קידום אתר "מאקו" באמצעות אייטמים פרסומיים ושיתוף-פעולה מסחרי עם קוקה-קולה זירו "urban experience". על הפרה זו תשלם הזכיינית 40 אלף שקל.

135 אלף שקל תשלם קשת בגין חשש לשיתוף-פעולה מסחרי בין התוכנית "אנשים" לבין חברת קוקה-קולה ובגין שיתוף-פעולה מסחרי בין התוכנית "אנשים" לבין בנק הפועלים. כן נמצא כי נראה שקיים שיתוף-פעולה מסחרי גם בין התוכנית "חי בלילה" לבין המותג קוקה-קולה זירו בניגוד לכללי הרשות.

מקשת נמסר: "אנחנו מתנהלים ישירות מול הרשות השנייה".