שוק החיתולים: "בייביסיטר" כבשו נתח שוק של 9%

זאת שנתיים בלבד אחרי ההשקה ■ המותג ליטופים של סנו יצא מכל רשתות השיווק הגדולות ■ יצרנית בייביסיטר: "השוק התנהל ע"י שני יצרנים, שלא עניין אותם להוריד מחירים. אנחנו גרמנו גם לצרכני האגיס לקנות יותר בזול"

שנתיים אחרי ההשקה, יצרנית חיתולי בייביסיטר כובשת נתח שוק כספי של 9% - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס". היצרנית, חברת DPL, משווקת חיתולים תחת שני מותגים: בייביסיטר בשוק הכללי (נתח שוק של 7.2%) ותולי בשוק החרדי (נתח של 1.8%).

בשנת 2013 עלו מכירות החברה ב-119.6%, בזמן שהשוק צמח ב-0.6% בלבד.

הגידול של חברת DPL מגיע על חשבון המותג האגיס של חוגלה-קימברלי, המותג פמפרס של פרוקטר אנד גמבל והמותג ליטופים של סנו.

ל"גלובס" נודע כי בשנה החולפת הופסק שיווק המותג ליטופים במרבית רשתות השיווק בארץ, וזאת ביוזמת הרשתות. עקב כך נחתכו מכירות המותג בחצי.

בסנו אומרים היום (ג') ל"גלובס": "אנחנו כמעט ולא מוכרים בשוק הישראלי, והמכירות הן בעיקר בגדה ובעזה. הרשתות לא רצו להחזיק את המותג. היה נתח שוק קטן מאוד, שרק הטריד אותנו ולקח מאתנו אנרגיה. זה לא אומר שלא נחזור ויכול להיות שנחזור בגדול".

חברת DPL, שהוקמה על-ידי האחים עינב וערן אדיב ב-1994, עסקה תחילה בייצור מגבונים בלבד. ב-2003 רכשה החברה מכונס נכסים את מפעל טפנוקים של קיבוץ עמיר. פעילות הייצור של החברה כוללת גם ייצור חיתולים למבוגרים, ייצור תחבושות היגיינה תחת המותג TOPED וכן תחת המותג הפרטי לייף של סופר-פארם.

יעד של 16% מהשוק

בשנת 2013 הסתכם מחזור המכירות של DPL ב-160 מיליון שקל (ללא מע"מ).

לדברי עינב אדיב, מנכ"לית החברה, השינוי המהותי בשוק בשנה החולפת היה באריזה. "בפמפרס הזיזו את כל השוק לקרטונים והכפיל את האריזה של החיתולים. זה הגיע ממקום שכל אחד רצה ליצור בידול ויצא עם יחידות אריזה שונות, כדי שלא יהיה אפשר להשוות בין המחירים. היום אין אריזה שהיא שווה מבחינת מספר החיתולים. אנחנו נשארנו עם אותו מספר יחידות באריזה".

- אפשר למכור בזול ולהרוויח?

"בוודאי. זה היה שוק שהתנהל על-ידי שני יצרנים גדולים, שלא בדיוק עניין אותם להוזיל את המחירים לצרכן, וברגע שנכנסנו לשוק, גרמנו גם לצרכני האגיס לקנות יותר בזול. עצרנו את המרוץ אחר מבצעים של חיתולים של הורים שרצים לבדוק איפה אפשר להשיג מחיר זול. חיתולים זה לא מוצר של הנאה אלא מוצר צריכה קשיח. לא יכול להיות שמוצר כזה יתנהל תחת מבצעים".

- אבל מי שעושה מבצעים זה הקמעונאים?

"לא רק. החברות הגדולות הניעו את המהלכים האלה".

- מה היעד שלכם?

"היעד הוא להגיע לנתח שוק של 16%, ואנחנו עושים מהלכים להגיע לשם, וזאת אחרי שהגדלנו את הזמינות שלנו. לשופרסל נכנסנו רק לפני 3 חודשים. ברשתות שאנחנו פעילים בהן, נתח השוק שלנו כבר היום גדול יותר. בניו-פארם נתח השוק שלנו הוא 30%, וברמי לוי - 20%. התחלנו גם ביצוא של המותג, ואנחנו רוצים להרחיב את הפעילות הן עם המותג בייביסיטר והן בכלל".

חיתולים
 חיתולים