לא תאמינו מה עשו היום ראשי ועדים בחברת החשמל

מבוכה להנהלת חברת החשמל: טקס הענקת פרס עובד מצטיין בהשתתפות ראשי החברה הפך לקרב מיקרופונים בין שני ראשי ועדי עובדים, על רקע כתבה ששודרה בסוף השבוע בערוץ 2

עימות אישי חריף שפרץ בין ראשי ועדי עובדים בחברת החשמל הביא לפיצוץ הטקס השנתי של הענקת פרס העובד המצטיין בחברת החשמל שנערך אמש בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה. ראשי החברה, הוועד ורבים מעובדי החברה השתתפו בטקס בו הוענק פרס עובד מצטיין ליוסף מקלדה עובד החברה תושב דליית אל-כרמל. המהומה פרצה לאחר שיו"ר ועד העובדים במרחב הצפון יעקב דבידה, שהיה בין הנואמים המברכים, הקדיש את עיקר נאומו להתקפה אישית על יו"ר ועד המהנדסים במחוז הצפוני יעקב חי.

דבידה האשים את חי כי הוא עומד מאחורי הדלפות לתקשורת המכפישות את החברה והתלונן על-כך שהנהלת החברה כי אינה עושה די כדי להביא לסילוקו של חי מהחברה. חי שנכח באולם, עלה בעצמו על הבמה ללא מיקרופון, כדי להגיב על האשמותיו של דבידה וניהל עימו קרב צעקות, תוך שהוא מוחה על-כך שהנהלת החברה מאפשרת ליו"ר המרחב להשמיץ אותו בפומבי.

חי שהוצג באור שלילי בכתבה ששודרה במוצאי שבת האחרון בערוץ 2 טען כי הכתבה הייתה מבוססת על חומרים שהועברו לכתב על ידי דבידה ואנשיו. בתגובה להאשמותיו של דבידה על ההשתלמות שארגן חי למהנדסים באילת במהלך סופת השלגים האחרונה טען חי כי דבידה עצמו בילה את סוף השבוע של הסופה במלון באילת.

במהומה שפרצה מיהר מנכ"ל החברה אלי גליקמן לרדת מהבמה כשהוא מלווה על-ידי היועץ המשפטי של החברה דוד יהב. ראשי הוועד הארצי וחברי הנהלה שנותרו לשבת על הבמה נמנעו מלהתערב. הטקס חודש רק לאחר דקות ארוכות כשחי ודבידה הסכימו לרדת מהבמה.

ל"גלובס" נודע כי חי ויו"ר וועד המהנדסים הדרומי אלי יעקובי זומנו לשימוע שייערך ביום רביעי בפני וועדת משמעת בהמשך לפרשת ההשתלמות באילת. במסגרת אותה פרשה כינה מנכ"ל החברה גליקמן את השניים "בוגדים" לאחר שהתברר שלא ביטלו את ההשתלמות בניגוד להנחיותיו. חי ויעקובי טענו בתגובה כי נמנעו מלבטל את ההשתלמות כיון שהנהלת החברה סרבה להתחייב כי תצפה אותם על דמי ביטול שהיו נדרשים לשלם למלון בהיקף מאות אלפי שקלים. כמו כן טענו השניים כי העובדים שהשתתפו בהשתלמות לא הוזעקו לקחת חלק בפעולות תיקון נזקי הסופה.