גרוניס קיבל את עמדת וינשטיין: לערוך בחירות חוזרות בנצרת

ביהמ"ש העליון קיבל את עמדת היועמ"ש לפיה יש להורות על ביטול הבחירות בנצרת ■ "אפשרות ממשית שתוצאות הבחירות אינן משקפות את רצון הבוחרים"

שופטי בית המשפט העליון, הנשיא אשר גרוניס והשופטים דפנה ברק-ארז ויצחק עמית, הורו היום (ג') על ביטול הבחירות לראשות העיר נצרת ועריכתן מחדש. זאת, עקב אי-סדרים בבחירות על רקע הפרש "דק מן הדק" במספר הקולות שקיבלו שני המועמדים המרכזיים - ראש העיר, ראמז ג'רייסי, והמתמודד מולו, עלי סאלם, מגיש העתירה לביטול הבחירות.

בית המשפט קיבל את טענת העותר כי בבחירות בנצרת נפל פגם מהותי המצדיק את ביטולם, בכך שברשימת המצביעים הופיעו שמותיהם של 11 אנשים אשר לא היה באפשרותם להצביע באותו מועד, כיוון ששהו מאסר או יצאו מגבולות הארץ.

השופטים הגיעו למסקנה כי די במחיקת שמותיהם של 11 המצביעים הנעדרים מרשימות הבוחרים, כדי להוכיח כי נעשה שימוש בפועל בזהותם של אותם אנשים על מנת להצביע. בית המשפט שלל את טענת ג'רייסי כי מדובר היה בטעות אנוש.

בכך קיבלו השופטים את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. היועץ סבר כי "חומרת הפגיעה בטוהר הבחירות מחד, וגבוליות תוצאות הבחירות באידך, באופן שמספר ההצבעות הפסולות דומה ואף גדול מהפרש הקולות בין המועמדים, חוברות יחד למסקנה כי קיימת אפשרות ממשית שתוצאות הבחירות אינן משקפות את רצון ציבור הבוחרים בנצרת. ומשזו הבקשה המתבקשת, ברור שלא ניתן להותיר את מצב הדברים כמות שהוא, ויש להורות על ביטול הבחירות ועריכת בחירות חדשות, על מנת לברר מהו רצונו האמיתי של ציבור הבוחרים בנצרת ולהגן על אמון הציבור בתוצאות הבחירות".