סופ"ש כבר כאן: איפה לטייל ואיך כדאי לחגוג את יום האהבה?

מה לעשות בסופ"ש? אירועי "שבוע הגיטרה" נפתחים בת"א, המלצה לטיול בטבע בשמורת אירוס הארגמן המשתרעת ביציאה הדרומית מנתניה ■ המלצה מיוחדת ליום האהבה: לחגוג ביריד המזרח ■ כנסו להתעדכן בשלל האירועים

קולנוע

סרטי היצ'קוק הנדירים

מה: הפתעה משמחת לשוחרי הקולנוע ולאוהדי הבימאי האגדי אלפרד היצ'קוק: תשעה מסרטיו הראשונים - והאילמים - שאותם יצר בשנים 1926-1929, זכו לשחזור איכותי על-ידי מכון הקולנוע הבריטי, וכעת, לאחר סיבוב ממושך במדינות רבות ברחבי העולם, תחת השם "תוכנית היצ'קוק 9", יוקרנו הסרטים גם בישראל, בסינמטקים בתל-אביב, בירושלים ובחיפה. את הרטרוספקטיבה, שתימשך עד סוף החודש, יפתח בחמישי הקרוב הסרט "גן התענוגות" מ-1926, שבו מככבים ג'ון סטיוארט, וירג'יניה ואלי, מיילס מאנדר וכרמליטה גראטי, כוכבי תקופת הקולנוע האילם. את הסרט ילווה בנגינה (ליווי חי) דניאל סלומון.

מתי, איפה וכמה: חמישי (20 בפברואר), 21:00, אולם 3, סינמטק תל-אביב. מחיר: 40 שקל.

מוזיקה

שבוע הגיטרה

מה: מחר (שישי) יתחילו אירועי "שבוע הגיטרה", שיתקיים במרכז למוזיקה פליציה בלומנטל בתל-אביב. במסגרת הפסטיבל, יופיע מגוון של גיטריסטים מהארץ ומחו"ל, ביניהם שמות מוכרים מאוד. כל האמנים ישתתפו בערב הפתיחה החגיגי של הפסטיבל, שיתקיים ביום שישי (14.2) בשעה 20:30. הגיטריסטים המרכזיים שישתתפו בפסטיבל הם האיטלקי אניאלו דזידריו (שני קונצרטים ב-15.2), הספרדי מרקו סוסיאס (16.2), הישראלי ראובן סרוסי (17.2) והצ'כית פטרה פולצ'קובה (19.2). עוד יופיעו הרכבים מומלצים כמו "שלישיית הכרם" עם זמרת הסופרן הנהדרת יעלה אביטל (16.2), "דואו ארפג'ונה" (19.2) ועוד.

מתי, איפה וכמה: שישי עד רביעי (14-19 בחודש), המרכז למוזיקה ע"ש פליציה בלומנטל, רחוב ביאליק 17 תל-אביב. מחירים: 80-90 שקלים לקונצרט (עם הנחות לחבילות מופעים).

הופעה

רז שמואלי

מה: מופע השקת אלבום הביכורים של הזמרת והיוצרת הצעירה רז שמואלי, יוצאת תוכנית הריאליטי "דה ווייס". המופע נושא את שם האלבום: "יריות באוויר", ואם לשפוט על פי חמשת הסינגלים (והקליפים) מתוך האלבום שכבר יצאו: "אף אחד", "פנסים", "נלחמת באוויר", "עלי ועליך" ו"יריות באוויר" - יריית הפתיחה של שמואלי מוצלחת מאוד. מעבר להיותה זמרת מצוינת, שמואלי ניחנה בכישרון הלחנה רב - לא דבר שכיח במחוזות הפופ-רוק הישראלי של ימינו.

מתי, איפה וכמה: שני (17 בפברואר), 21:30, מועדון הבארבי, תל-אביב. מחיר: 60 שקל. רכישת כרטיסים דרך האתר: www.barby.co.il.

יצירה

סדנת נגרות זוגית

מה: ברוב ימות השנה אתם קודחים ומנסרים זה לזה בראש עד שיוצא אבק, אבל ביום האהבה, הלוא הוא ולנטיינ'ס דיי, תוכלו לתעל את האנרגיות הזוגיות ליצירה משותפת, חיננית ושימושית. אמן העץ עופר מור, שבימים רגילים בונה סוסי נדנדה ואף שבר שיא גינס עם סוס העץ הגדול בעולם, מזמין אתכם לסדנת נגרות זוגית, בת 4 שעות, שבה תיצרו בבית המלאכה שלו משהו שיהיה שלכם, פרי עבודה משותפת, ויקשט את הבית שלכם. ומי שיזמין סדנה ביום האהבה יזכה במתנה אישית ומיוחדת.

מתי, איפה וכמה: שישי (14 בחודש), בשעות שאתם בוחרים - ומזמינים מראש כמובן. עלות: 720 שקל ל-4 שעות. "סוס ועגלה", רחוב ההדר 15, קדימה. לתיאום סדנה: 054-4717286 או 09-8990909. מפת הגעה באתר: www.soosagala.co.il.

פסטיבל מוזיקה

"טאלין - תל-אביב"

מה: בחמישי הבא (20 בפברואר), ייפתח הפסטיבל הבינלאומי "טאלין - תל-אביב", בניהולו של המנצח הפיני אנדרס מוסטונן. הפסטיבל יתקיים ב"מתחם התחנה" בתל-אביב, וישתתפו בו כמאה מוזיקאים מישראל ומאסטוניה. אירועי הפסטיבל יכללו שישה מופעים בז'אנרים שונים: מוזיקה קלאסית, מוזיקה עתיקה, ג'אז, מוזיקה אלקטרונית ומוזיקה אתנית. כמו כן, יתקיימו במסגרתו מופעי חוצות במתחם התחנה, ג'אם סשנים פתוחים, תערוכת צילומים מטאלין ועוד. מופע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום חמישי 20.2 בשעה 20:30, עם התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של אנדרס מוסטונן.

מתי, איפה וכמה: חמישי עד שני (20-24 בחודש), אולם 4, מתחם התחנה בתל-אביב. מחיר: 110-89 שקל.

טבע עירוני

פריחת אירוס הארגמן בנתניה

מה: האירוס, שזכה לשם שפירושו ביוונית "קשת בענן" מופיע בגוונים משכרים, ובמיוחד בארגמן עוצמתי בשמורה הסמוכה לנתניה. בתקופה זו הוא פורח, וממש פשע לא לבוא להתבשם מיופיו. שמורת אירוס הארגמן משתרעת ביציאה הדרומית מנתניה, והעירייה עורכת סיורים לכל המשפחה, ללא תשלום. השבילים בשמורה מסומנים ומשולטים.

מתי, איפה וכמה: שלישי (18 בחודש), 16:30. נפגשים בכניסה לשמורה, שד' בן גוריון בנתניה, שם נמצא מגרש חנייה ללא תשלום. מומלץ להצטייד בנעליים סגורות ונוחות להליכה, בכובע ובשתייה. פרטים והרשמה: marinaa@netanya.muni.il, 8605827/8- 09. סיור נוסף יתקיים בשישי 28.2, בשעות 8:30-11:30.

אופרה

"דון פסקואלה" באופרה הישראלית

מה: האופרה הישראלית תעלה החל מיום שלישי הקרוב (18.2) את האופרה "דון פסקואלה" (Don Pasquale) מאת המלחין האיטלקי גאטנו דוניצטי (Gaetano Donizetti). על ההפקה ינצח דיוויד שטרן, מנהלה המוזיקלי של האופרה הישראלית. על חלק מההופעות תנצח הישראלית הצעירה קארין בן-יוסף. "דון פסקואלה" היא אופרה קומית משעשעת, שמספרת על זקן עשיר וחובב נשים שמחליט להינשא לבחורה צעירה ששודכה לו במירמה על-ידי חברו הטוב.

מתי, איפה וכמה: עשר הופעות, בין ה-18 בפברואר ל-1 במארס, בית האופרה, שדרות שאול המלך 19 ת"א. מחיר: 428-175 שקל. אתר האופרה: www.israel-opera.co.il.

מחול בתערוכה

No Limit, גוף, מרחב, פעולה

מה: סטודנטים לאדריכלות מהמרכז האקדמי ויצו חיפה מציגים בגלריה "החווה" בחולון חמישה מיצבים המבטאים מערכות יחסים ודינמיקות אנושיות. העבודות משקפות את הקשר בין גוף האדם לחלל והשפעתו על התנועה הפיזית. בפתיחת התערוכה, מחר (ו') יציגו רקדני להקת "פרסקו", בראשות הכוריאוגרף יורם כרמי, מופע אילתורי מחול בין המיצבים. האדריכלית רותם ריטוב אצרה את התערוכה יחד עם אדריכל רענן שטרן. ריטוב היא אמנית פלסטית כיום ורקדנית בעבר, ובעבודתה היא שואבת השראה מעולמות המחול והאדריכלות. התערוכה "No Limit: גוף - מרחב - פעולה", מציגה את המחקר של הסטודנטים בהתנהלות אנשים במרחב, במצבים יומיומיים. הרקדנים הוזמנו למתוח את גבולות התנועה.

מתי, איפה וכמה: "גלריית החווה", רח' הנחושת פינת רח' המלאכה, א.ת חולון, שישי, 14.2, 11:00. שעות פתיחה: שני: 13:00-16:00; שישי: 10:00-14:00; שבת: 10:00-14:00. הכניסה חופשית

חגיגה צוענית

יום האהבה ביריד המזרח

מה: עם קשר ליום האהבה הבינלאומי או בלי, מתחילים ביריד המזרח בשישי הקרוב בסדרת אירועים מוזיקליים משמחי לבב. משמח עוד יותר לדעת שהחגיגה מיועדת לכל הציבור ללא תשלום. את ולנטיינ'ס דיי יחגגו שם באווירה צוענית החל מ-12:30, ובהמשך תתקיים הופעה של להקת בום-פם, שמערבבת רוקנרול ישראלי עם נגיעות יווניות, צועניות, לעתים רומנטיות, ותמיד מגניבות. גם ההופעה, במועדון רדינג 3, פתוחה לקהל הרחב. בשבועות הבאים יתארחו שם שלומי סרנגה וההרכב של אביהו פנחסוב.

מתי, איפה וכמה: שישי (14 בחודש), משעה 12:30. יריד המזרח, גני התערוכה ת"א. בום-פם: 14:30, רדינג 3, נמל ת"א. הכניסה חופשית אך יש להירשם מראש באתר היריד: yarid-hamizrach.co.il, או בעמוד הפייסבוק "יריד המזרח".