רוצים לעבוד באירלנד? טוויטר מחפשת אנשי מכירות ישראלים

ל"גלובס" נודע כי טוויטר מחפשת בימים אלה אחרי אנשי מכירות כדי שיצטרפו למטה החברה בדבלין, אירלנד, וינהלו משם תיקי לקוחות ■ בין דרישות התפקיד: ניסיון קודם בעולם המכירות אונליין, הבנה עמוקה של טוויטר וחוש הומור

הרשת החברתית של טוויטר אמנם לא נחשבת לפופולרית בישראל כמו זו של פייסבוק, אך נראה כי האנשים שמאחורי הציפור הכחולה המפורסמת מתחילים לחשוב בגדול על ישראל. ל"גלובס" נודע כי טוויטר מחפשת בימים אלה אחרי אנשי מכירות כדי שיצטרפו למטה החברה בדבלין, אירלנד, וינהלו משם תיקי לקוחות ועסקים ישראלים שרוצים לפרסם בשירותי החברה באינטרנט ובמובייל.

טוויטר פרסמה באתר שלה וכן במספר אתרי דרושים בעברית כי היא מחפשת מנהל לקוחות בתחום המכירות שמתמחה בשוק הישראלי וכן יועץ מכירות.

לא ברור אם מדובר רק בשתי משרות או שמספר התקנים גבוה יותר, אך בכל מקרה מדובר בהזדמנות-פז עבור ישראלים העוסקים בתחום להצטרף לענקית האינטרנט, שנסחרת לפי שווי של 31 מיליארד דולר בבורסה בניו-יורק.

בין דרישות התפקיד מציינים בטוויטר כי החברה מחפשת עובד שיהיה אחראי לבניית מערכת יחסים ארוכה מול פורטפוליו קיים של לקוחות וסוכנויות, פיתוח קמפיינים מוצלחים של פרסום עבור לקוחות טוויטר, לעזור למפרסמים לבנות ולהוציא לפועל את אסטרטגיית טוויטר שלהם ולעקוב אחר התוצאות ועוד.

בין דרישות התפקיד: ניסיון קודם בעולם המכירות אונליין, הבנה עמוקה של טוויטר, תואר ראשון רלבנטי, שליטה באנגלית ובעברית, חוש הומור וכמובן תשוקה לטוויטר ולטכנולוגיה שלה.

המהלך של טוויטר מזכיר במידה רבה את האופן שבו פועלת כיום פייסבוק בשוק הישראלי. בעבר פעלה פייסבוק בישראל באמצעות גוף הפרסום MASA, שאיגד תחתיו את אתר נענע10 ואת מיקרוסופט ישראל, אך לפני שנתיים החלה לפעול באופן ישיר מול השוק הישראלי באמצעות מספר נציגים ישראלים שמועסקים במטה האירופי של החברה בדבלין.

לאחרונה פורסמו דיווחים לפיהם פייסבוק שוקלת העתקתה של פעילות המכירות המקומי לישראל. זאת, במקביל לרכישת הסטארט-אפ הישראלי אונבו ב-150 מיליון דולר באוקטובר אשתקד ושמשמש כמרכז המו"פ של פייסבוק בישראל. בשבוע שעבר חשף "גלובס" כי פייסבוק החלה בגיוס עשרות עובדים למרכז המו"פ, בין היתר של מהנדסי תוכנה ומעצבי מוצר.

משימתם של אנשי המכירות הישראלים שיצטרפו לפייסבוק לא תהיה קלה. היכולת לשכנע מפרסמים ישראלים לשים כסף בטוויטר יכולה להתפרש כמשימה כמעט בלתי אפשרית, לאור העובדה שהגולשים הישראלים עדיין לא אימצו לחיקם את שירות המיקרו-בלוגינג.

טוויטר אמנם לא מפרסמת את מספר משתמשי השירות במדינות שונות, אך כפי שפורסם ב"גלובס" בספטמבר אשתקד מדובר על מעל ל-150 אלף משתמשים, כפי שהעריכו אז גורמים בתעשייה.

בין המשתמשים הפעילים בטוויטר בישראל אפשר למצוא עיתונאים ואנשי תקשורת ומדיה, כך שהשירות בארץ נתפס בעיקר ככזה שמשמש אנשי ברנז'ה, שמצייצים אחד עם השני, ופחות רשת חברתית אמיתית שבה חברים עוקבים אחד אחרי השני.

על-פי נתוני חברת הסטארט-אפ הישראלית twtrland, שמנטרת את אופי השימוש של אנשים בטוויטר, בין תחומי העיסוק המובילים הם פוליטיקאים, מוזיקאים, אנשי שיווק, בלוגרים ומפתחים.

"לא הייתי אומר שטוויטר לא הצליחו בארץ, אני חושב שאימוץ השירות פשוט לוקח זמן", הסביר בזמנו ל"גלובס" אורי אלון, יזם היי-טק ישראלי לשעבר ומבעלי הפועל ירושלים בכדורסל, שעבד במשך כשנה בטוויטר כמנהל תחום ההנדסה. "לפייסבוק לקח זמן להיכנס לישראל, וכך גם לטוויטר, שהוקמה שנתיים פלוס אחריה. צריך להגיע למאסה קריטית כדי שזה יתפוס", הוא אמר.

"לא מספיק שבר רפאלי ועוד כמה פוליטיקאים וספורטאים יהיו שם. אתה צריך אנשים מספקטרום רחב יותר של תחומי עניין", מוסיף אלון. "בטוויטר אתה עוקב אחרי אנשים מעניינים ופחות אחרי הקיטש של תמונות מהחתונה ושל תמונות של הילדים".