חשד: הפיצוץ בעכו - בגלל הצבת אנטנות סלולריות

(עדכון) - חאלד באדר, אחיו של מוחמד שנהרג בפיצוץ בבניין בעכו, בטוח שלא מדובר בכשל טכני בבלון גז: "מדובר במטען, היו איומים עליהם" ■ ראש עיריית עכו: "בעיר העתיקה היו 36 אנטנות סלולריות והוצאנו את כולן"

הפיצוץ הקטלני בעכו - תקלה או פיצוץ מכוון? קרוב משפחתם של שניים מההרוגים בקריסת הבניין הלילה (ב'), ששמותיהם הותרו לפרסום לפני זמן קצר, טוען כי יש כוונת זדון: "אני משוכנע שמדובר על מטען שגרם לפיצוץ, היו עליהם איומים".

חאלד באדר, אחיו של ההרוג מוחמד באדר שמצא את מותו עם אשתו חנאן, אמר לחדשות 2 בסוכת האבלים כי "אני משוכנע שמדובר על אירוע פלילי, ולא כפי שנטען תחילה דליפת בלון גז. אחרי האבל נאמר הכל למשטרה. בני הזוג לא נפרדו במשך 15 שנה, ניסו זמן רב להביא ילדים לעולם ומתו יחד".

המשטרה ממשיכה לבדוק בשלב זה האם מדובר בדליפת גז מבלון או בסכסוך מקומי על הצבת אנטנות שהוביל לפיצוץ, שגרם לקריסת הבניין והביא למותם של חמישה בני אדם. מידע שהגיע למשטרה הבוקר העלה חשד שהרקע לפיצוץ הוא סכסוך מקומי על רקע הצבת אנטנות סלולריות על הבניין. במקביל, נבדקת האפשרות כי הפיצוץ נגרם מבלון גז שדלף.

"אירוע קשה, נדרשת סבלנות"

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', שהגיע לזירת הפיצוץ, הצהיר כי יחלפו ימים עד שיתברר מקור הפיצוץ. "החקירה בראשיתה, מעבדות הזיהוי הפלילי והחבלה ואנשי כיבוי אש ינסו להגיע למסקנות ברורות וחדות", אמר השר. "הכל צריך להיבחן. אני עצמי עדיין לא יודע מה הגורם - בין אם מדובר באירוע פלילי או בפיצוץ בלון גז. זהו אירוע קשה ונדרשת סבלנות כדי שנגיע למסקנות ברורות".

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, התייחס הבוקר לאפשרות כי מדובר באירוע על רקע פלילי: "בעיר העתיקה היו 36 אנטנות סלולריות, שדאגנו להוציא את כולן יחד עם חברות הסלולר. לא ידוע לנו על שום סכסוך - מבחינתנו כל אנטנה אחרי שהוצאנו היא פיראטית".

"אם זה אכן המקרה ומדובר באירוע פלילי, אנחנו רואים את זה כדבר חמור ביותר", הוסיף לנקרי, שהעריך קודם לכן כי מדובר בפיצוץ בלון גז, אך טען כי הדברים טעונים בדיקה נוספת.

"מכה קשה, משפחה נמחקה"

עשרות מתושבי עכו נתכנסו באוהל אבלים שהוקם הבוקר במסגד הגדול בעכו לאחר האסון הכבד. "אנחנו כבר מתגעגעים לאחותנו, שלא נראה שוב", אמר יחיא עסה, אחיה של ההרוגה נג'אח סרחאן שנהרגה יחד עם בעלה ובנה. "זו מכה קשה. משפחה שלמה נמחקה, נותרה רק הילדה הגדולה".

מוחמד סרחאן, שבני משפחתו נהרגו בפיצוץ והוא מתגורר סמוך לבניין שקרס, סיפר עוד לפני שידע על זהות ההרוגים על שראה דקות אחרי הפיצוץ, כשחזר לביתו. "אני יודע שאחיינית שלי בת ה-8 פונתה לבית החולים", אמר סרחאן. "אבל לגבי אחי, אשתו ובנם עדיין לא ברור מה עלה בגורלם. אני חושש - ההרס הוא רב". מאוחר יותר גילה את גודל הטרגדיה.