קטגוריית הפתיתים צמחה ב-20% - והמחיר ירד ב-5%

‎סוגת השיקה את סדרת הפתיתים שלה לפני כחצי שנה, כתחרות לאסם ■ מכירות הקטגוריה כולה הסכמו אשתקד ב-72.6 מיליון שקל

הקרב בין סוגת לאסם על קטגורית הפתיתים האפויים הביאה לירידת מחיר ממוצעת של 5% בקטגוריה - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס". ההשקה של סוגת גם תרמה לעלייה של 26% בכמות הפתיתים שנמכרה בחמשת החודשים האחרונים, לצד עלייה כספית במכר של 20%.

בסוף אוגוסט 2013 נכנסה חברת סוגת לראשונה לקטגוריית הפתיתים האפויים והשיקה סדרה הכוללת 11 מוצרים שונים, שחלקם פונים לילדים.

ההתרחבות לקטגורית הפתיתים היא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות של סוגת, שמותחת את המותג לקטגוריות חדשות תוך ניצול חוזק המותג סוגת. סוגת אינה מייצרת בפועל את הפתיתים, אלא חתמה לשם כך על הסכם ייצור בלעדי עם חברת אסיף תעשיות מזון.

כניסת סוגת לקטגוריה העירה גם את אסם, שהשיקה מספר מוצרים חדשים כמו פתיתים עם ירקות ופתיתים בתוספת בורגול.

בשנת 2013 הסתכמו מכירות קטגוריית הפתיתים ב-72.6 מיליון שקל. הקטגוריה נשלטת באופן כמעט בלעדי על-ידי אסם, שהחזיקה טרם ההשקה של סוגת בנתח כספי של כ-80%.

השליטה של אסם אפשרה לה לשמר מחיר גבוה. סוגת אמנם השיקה את הפתיתים במחיר דומה, אך ההשקה גררה את כל השוק למבצעי מכירה. בזמן שבחמשת החודשים האחרונים מכירות הקטגוריה עלו כספית ב-20%, מכירות אסם ירדו ב-2.4%, והנתח הכספי שלה ירד בהתאם מ-79.2% ל- 76.9%.

מחיר הפתיתים של אסם לצרכן ירד אמנם בתקופה זו ב-6%, אך הוא נותר עדיין הגבוה בקטגוריה, ועמד בממוצע על 11.9 שקל לקילו. לשם השוואה - המחיר של סוגת עמד על 9.1 שקלים.

המחיר הנמוך ביותר בקטגוריה הוא של חברת "חטיפים מן הטבע", שהפתיתים שלה נמכרו במחיר ממוצע של 7 שקלים לקילו - פער של 70% מהמחיר של פתיתי אסם ופער של 30% מפתיתי סוגת.

לדברי מנכ"ל סוגת, ג'יל גמון, היעד של סוגת הוא לכבוש נתח כמותי של 25% מהקטגוריה בשנה הראשונה. "הפוטנציאל מאוד גדול. המטרה שלנו היא נתח שוק מכובד והובלת הקטגוריה לחדשנות. זו הייתה קטגוריה רדומה, והיא גדלה לא על חשבון הפסטה ולא על חשבון האורז, אז כולם מרוצים", אומר גמון.

- מהלכי השיווק ומבצעי המכירה נרגעו?

"לא. אסם במבצעים לכל הכיוונים. הדבר היחיד שירגיע את הקטגוריה זה חג הפסח".

פתיתים סוגת
 פתיתים סוגת