המגעים למיזוג y&r ישראל ודרורי-שלומי נקלעו למבוי סתום

בין הצדדים לא הושגו הסכמות מסחריות לגבי התשלום שישלם y&r על רכישת המניות של דרורי-שלומי

המגעים למיזוג בין משרדי הפרסום y&r ישראל ודרורי-שלומי נקלעו למבוי סתום - כך נודע ל"גלובס". השיחות בין הצדדים הגיעו כבר לשלב מתקדם, אך בסופו של דבר לא הושגו הסכמות מסחריות לגבי התשלום שישלם משרד הפרסום y&r על רכישת המניות של דרורי-שלומי.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר חודשים החלו להתנהל מגעים בין המשרדים שיחות, שבהן נידונו מספר אפשרויות ומודלים לגבי דרך משותפת בהמשך. בין הנוגעים לדבר התפתחה כימיה טובה; הסיטואציה נראתה מבטיחה, שכן אין כמעט ניגודי אינטרסים של תקציבים בין המשרדים; ואפילו הצלע השלישית - גיתם BBDO, המחזיק בחלק מהמניות של דרורי-שלומי - הביעה עניין שהעסקה תצא לפועל.

בדרורי מחפשים דור המשך

על פניו נראה היה כי החיבור בין המשרדים כמעט מתבקש: שניהם התמודדו בשנים האחרונות עם אתגרים לא פשוטים בניסיון לשמור על מקומם בענף הפרסום, ושניהם הצליחו במאמצים גדולים לעבור את המשבר ולהתייצב.

הדרמה סביב y&r היא מהגדולות שידע הענף בישראל, ולמרות המשבר הקשה שחווה המשרד, נראה כי ההנהלה החדשה שהתגבשה עם הזמן, ובראשה אדם אבנון, רחוקה מלהרים ידיים ולהפוך את המשרד לנחלת העבר. לאחר מספר מחלות ילדות הצליח המשרד באחרונה להתייצב, כשאבנון אמון על הניהול, וגיא בר, מאנשי הקריאייטיב המוערכים בענף, לקח לידיו את מושכות הקריאייטיב.

דרורי-שלומי אמנם לא חווה נפילה כה דרמטית, אך מנגד הוא מעולם לא הצליח להפוך למשרד פרסום גדול, ובשנים האחרונות עבר לא אחת תקופות של ירידות בהיקפיו. במשרד מנסים מזה מספר שנים לייצר דור המשך שיקפיץ אותו קדימה.

לכאורה, לדרורי-שלומי אמור היה להיות סוג של "מוריד גשם" בדמותו של משרד הפרסום גיתם BBDO המחזיק ב-30% מהמניות, אך בדרורי-שלומי הגיעו למסקנה כי החיבור לא תורם להם באופן אסטרטגי משמעותי, ולפני מספר חודשים הביעו רצון לפרק את החבילה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של דרורי-שלומי עמד ב-2013 על כ-65 מיליון שקל. היקף הפרסום של y&r ישראל עמד בשנה זאת על כ-55.4 מיליון שקל.

עם זאת, משרד y&r ישראל הוא בשליטה בינלאומית מלאה - מה שאומר שבמקרה ותאומץ הגישה שלפיה מיזוגים ורכישות הן חלק אינטגרלי מהשאיפה להפוך מחדש לגוף דומיננטי בשוק המקומי, לא אמורה להיות בעיה כספית לרכוש משרד בסדר גודל של דרורי-שלומי - בהנחה כמובן שזו תיתפס כרכישה בעלת כדאיות כלכלית.

ב-y&r ישראל בחרו שלא להגיב לידיעה.

יורם דרורי, מבעלי דרורי-שלומי, אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "העסקה לא תתקיים בגלל עלות הרכישה הגבוהה שהתבררה לאנשי y&r. אנחנו, עם הצוות החדש של דרורי-שלומי, ממשיכים קדימה לפתח את הקמפיינים ללקוחות הקיימים שיהיו פעילים ב-2014, עם הפנים לרכוש לקוחות חדשים".

דרורי שלומי
 דרורי שלומי