השיחה: הפלז'ר שלפני הביזנס

איפה טיילו אחרי הצבא אורן רווח, גיל שרצקי, ברוריה לקנר, ערן ברקת ושלומי קוארטלר - ואילו חוויות הם זוכרים מהטיול הגדול?

ברוריה לקנר

תפקיד: עורכת דין, שותפה מייסדת במשרד בן-שחר, לקנר ושות' ■ מצב משפחתי: נשואה בשנית לד"ר רוני אמיד + 3 ■ גיל: 56 ■ מגורים: רמת-השרון ■ מתי ואיפה טיילה: 1979, אירופה

"ספטמבר 1979, היינו, אני ובעלי הראשון, זוג סטודנטים צעיר, מאוהב ותפרן. בקיץ שלפני הטיול עבדנו בעבודות מזדמנות, חסכנו פרוטה לפרוטה, ויצאנו עם זוג חברים לטיול באירופה הקלאסית. חבריי התחילו את הטיול באירלנד, שם הם קנו ואן ירוק ומקרטע ששימש לנו בית. שם ישנו, התלבשנו, התפשטנו, אהבנו, רבנו והכול תוך גמיעת מרחקים עצומים ועל רקע נופים מתחלפים ומרהיבים. זה היה טיול מלא תוכן שכמעט ולא עלה לנו פרוטה. כל בוקר היינו נכנסים לסופרמרקט מזדמן וקונים לחם שחור, קופסת מיונז וכמה עגבניות. חלפו שנים. מאז הספקתי לטייל במקומות רחוקים ואקזוטיים, אבל גם היום אני מעדיפה את מה שיש להציע לאירופה הקלאסית".

שלומי קוארטלר

תפקיד: מנכ"ל Dell בישראל ■ מצב משפחתי: נשוי + 5 ■ גיל: 50 ■ מגורים: הרצליה

מתי ואיפה טייל: 1986, ארה"ב

שלומי קוארטלר / צילום: אלבום תמונות פרטי

למעלה מימין (מוקף בעיגול) שלומי קוארטלר

"לאחר השירות הצבאי, בגיל 23, יצאתי להדריך בני-נוער יהודים בארצות-הברית מטעם ההסתדרות הציונית העולמית. נסעתי לבד לשירות של חודשיים - וחזרתי עם מספר חברים חדשים וחוויות משמעותיות לחיים שלמים. מעבר לעובדה ששם למדתי לראשונה איך מפעילים מכונת כביסה, אני זוכר את עוצמת ההתעניינות של הנוער היהודי-אמריקאי בשירות הצבאי ובהווי הארץ-ישראלי - דבר שהפתיע אותי. כנראה שיש משהו באתוס הזה של טיול אחרי צבא, ולא משנה לאן אתה נוסע: הוא מביא אותך לאהוב ולהעריך עוד יותר את המקום שממנו באת. אני חווה את שלל הזיכרונות מהנסיעה הזו עד עצם היום הזה - כאילו זה היה לפני שנה. הקשרים החברתיים בין המדריכים נשמרו לאורך השנים, ויש ביניהם מספר אישים ידועים, כמו שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, כמו גם מנהלים בכירים בתאגידים אמריקאים מובילים".

גיל שרצקי

תפקיד: סמנכ"ל פיתוח עסקי באיתוראן, חבר דירקטוריון ומנהל הפעילות הבינלאומית של החברה ■ מצב משפחתי: נשוי + 2 ■ גיל: 36 ■ מגורים: תל-אביב ■ מתי ואיפה טייל: 2000, מקסיקו וארה"ב

גיל שרצקי/ צילום: אלבום תמונות פרטי

"כחודשיים לאחר שחרורי מהצבא טסתי לטיול בן שלושה חודשים במקסיקו, ניו-יורק, מיאמי ובקליפורניה. במשך חודש ביליתי במקסיקו - אני מאוד אוהב את הים, ויחד עם עוד חבר נהנו שם מאווירת 'בטן-גב', טיולים, ראש שקט ומסיבות. בהמשך הטיול הגעתי לניו-יורק ומשם המשכתי לקליפורניה. זה היה טיול של כיף ללא כל דאגות. גם היום אני משתדל פעם בשנה לטוס לשבוע של גלישת גלים או סנובורד. הטיולים האלו מרגישים הכי קרוב לטיול של אחרי הצבא".

אורן רווח

תפקיד: מנכ"ל קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל וחבר נשיאות לשכות המסחר בישראל ■ מצב משפחתי: נשוי + 3 ■ גיל: 40 ■ מגורים: תל-אביב ■ מתי ואיפה טייל: 1995, בזל

אורן רווח/ צילום: אלבום תמונות פרטי

רווח משמאל

"מיד לאחר שחרורי מצה"ל עברתי מהמדים לחליפה. הטיול של אחרי הצבא היה למעשה נסיעת עבודה עם גיסי לבזל שבשוויץ. נסענו לעבוד בתערוכת השעונים והתכשיטים המתקיימת שם מדי שנה. שם פגשתי לראשונה את העולם הגדול, ושם הבנתי שזה הכיוון שלי - חברות גלובליות ומותגי יוקרה. השנה, כשמלאו לי 40, החלטתי להעניק לעצמי כמתנה את הטיול שרוב הישראלים עושים מיד לאחר הצבא - טיול להודו. לקחתי פסק-זמן. זו הייתה חוויה נהדרת".

ערן ברקת

תפקיד: שותף ומנהל תחום היי-טק בקרן ההשקעות הפרטית BRM ■ מצב משפחתי: נשוי + 3 ■ גיל: 39 ■ מגורים: תל-אביב ■ מתי ואיפה טייל: 1996, הודו, נפאל, תאילנד, אוסטרליה, ניו-זילנד, יפן, ארה"ב, פפואה ניו-גינאה והפיליפינים

ערן ברקת/ צילום: אלבום תמונות פרטי

"בגיל 22 טסתי לבדי לשנה לטיול. צברתי המון חוויות ובמיוחד למדתי על עצמי דברים חדשים. באותה תקופה היה טרנד של אנשים שנוסעים לבד לטיול אחרי הצבא. כל החברים שלי, שנסעו לפניי, נסעו לבד וחזרו עם המון חוויות. לכן החלטתי לנסות זאת בעצמי וגיליתי שזו חוויה מדהימה. יצאתי לטיול ביום שהשתחררתי. "חוויה שזכורה לי במיוחד היא דווקא מפפואה ניו גינאה - מדינה פראית לחלוטין. הייתי שם חודש וחצי ובמהלכם פגשתי רק 4 תיירים. באחד השבטים הכי פראיים (שבט ההולי) ביקשו שאבוא להרצות לאחת הכיתות על ישראל ועל ירושלים. זה מקום שבו מעמד האישה נמוך מאוד ולמורים היה מאוד קשה אפילו לדבר עם הבחורה שטיילתי איתה. "למדתי המון על עצמי, על איך אני רואה את החיים שלי. החוויה עזרה לי לחזק את הביטחון העצמי, את ההסתכלות שלי על עצמי ואת המשמעות של המשפחה בחיים שלי. אין ספק שהטיול חישל אותי".