ניב אדירי הישראלי זכה באוסקר על אפקטים קוליים ב"כוח משיכה"

בפרס הסרט הטוב ביותר זכה "12 שנים של עבדות" ■ בפרס השחקן הטוב ביותר זכה מתיו מקונוהי על תפקידו בסרט "מועדון הלקוחות של טקסס", ואילו בפרס השחקנית הטובה ביותר זכתה קייט בלאנשט על תפקידה ב"יסמין הכחולה"

ניב אדירי מישראל, החבר בצוות הסאונד של הסרט "כוח משיכה", זכה הלילה (ב') בפרס האוסקר על יצירת האפקטים הקוליים באחד הסרטים המדוברים של השנה, שגם היה מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר. במהלך הטקס אדירי הגיב לזכייתו ואמר: "אני גאה להיות הישראלי שזכה בפרס".

הסרט "כוח משיכה" מתח את גבולות הקולנוע בצילום, באפקטים ובמשחק והיה מועמד ב-10 קטגוריות לזכייה בפרס הנכסף. לבסוף זכה הסרט ב-7 פרסים.

בפרס הסרט הטוב ביותר זכה "12 שנים של עבדות". בפרס השחקן הטוב ביותר זכה מתיו מקונוהי על תפקידו בסרט "מועדון הלקוחות של טקסס", ואילו בפרס השחקנית הטובה ביותר זכתה קייט בלאנשט על תפקידה בסרט "יסמין הכחולה".

"קיבלתי הודעה מאשתי שאנחנו מועמדים, ובהתחלה לא כל-כך האמנתי", סיפר אדירי לחדשות 2 לפני מספר שבועות. "רציתי לראות את זה בעצמי על האינטרנט, כדי לוודא שזה ב-100% נכון".

אדירי, שנולד בכפר ויתקין ועבר אחרי הצבא לאנגליה, קיבל לידיו חומרי וידיאו שקטים כמעט לחלוטין שבהם הופיעו סנדרה בולוק וג'ורג' קלוני, והיה צריך ליצור עולם שלם של צלילים שימחיש מה קורה כששני אסטרונאוטים נתקעים בחלל.

"לקטע שהם מבריגים את הפאנל מחוץ לתחנת החלל הקלטנו הרבה מאוד מברגות, ואחר-כך עשינו לזה איזה טיפול בשביל שנקבל את הוויברציה", סיפר לדוגמה.

מרוכסן של חליפת חלל ועד ללוויין שמתנפץ לאלפי חתיכות, אדירי והצוות הקליטו ועיבדו את הצלילים, כדי שיישמעו הכי קרוב שאפשר לחוויה מהחלל החיצון.

לפני 4 שנים אדירי היה חלק מצוות הסאונד בסרט "נער החידות ממומביי", אך הפעם הוא מילא תפקיד מרכזי יותר והיה מועמד באופן אישי לאוסקר וגם ל-6 פרסים נוספים.

"הטקס זה מאוד מרגש", הודה אדירי בשיחה עם חדשות 2. "השטיח האדום זה משהו שאתה רואה בטלוויזיה, ואף פעם אתה לא חושב שאי-פעם תהיה שם".