נוסעי אל-על שטיסתם עוכבה 17 שעות תובעים 455 א' ש'

65 נוסעים שטיסתם מבנגקוק עוכבה באריתריאה תובעים את אל-על, בטענה כי בניגוד לחוק טיבי הם לא שוכנו במלון ואף לא קיבלו מזון במהלך השהייה

65 נוסעים בטיסת אל-על מבנגקוק לתל-אביב תובעים את החברה בסכום כולל של 455 אלף שקל, בטענה כי הפרה את חוק שירותי תעופה (פיצוי לנוסעים בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), המוכר גם בשם "חוק טיבי" על שם יוזמו ח"כ אחמד טיבי.

על-פי כתב התביעה שהוגש אתמול (ג'), כ-3 שעות טרם הנחיתה בתל-אביב דיווח הצוות לנוסעים כי בשל תקלה טכנית תבוצע נחיתת חירום בבירת אריתריאה. המטוס נחת בשעה 5:45, ולאחר שהייה ארוכה הועברו התובעים לטרמינל צדדי בשדה התעופה והמתינו במשך כ-14 שעות להגעת מטוס חלופי, שגם הוא הגיע מקולקל.

התובעים טוענים כי אל-על החליטה שלא להעבירם לבית-מלון במרחק קילומטרים ספורים (כ-6 ק"מ) משדה התעופה לאורך כל תקופת ההמתנה ועד להגעת המטוס החלופי "באמתלות ביטחוניות", אולם מבדיקה שנעשתה באותו יום באתר המטה ללוחמה בטרור התברר כי אין אזהרת מסע או "חשש ביטחוני" באריתריאה, ואפילו באתר משרד החוץ מוגדרת המדינה כ"מתאפיינת ברמת בטחון אישי גבוהה, כשאין כל בעיה להזדהות כישראלי".

לטענתם, אל-על לא סיפקה להם מזון ומשקאות מלבד כריך ובקבוק מים שפג תוקפו, ואף לא איפשרה להם לקיים שיחת טלפון על מנת להרגיע את בני משפחתם שהמתינו בנתב"ג.

הטיסה המריאה לתל-אביב באיחור של 17 שעות. לכן הם דורשים לחייב את אל-על לשלם להם 455 אלף שקל בתוספת הפרשי ריבית והצמדה מיום הגשת התביעה ועד למועד התשלום בפועל, בצירוף הוצאות משפט ושכר-טרחת עורכי דין.

תגובת אל-על: "אנו לומדים את פרטי התביעה. החברה תגיב בערכאות המקובלות".