IBI מעלה מחיר יעד למניית ביג ב-18% ל-164 שקל

"בעוד שברוב החברות יחס שכר הדירה לפדיון נשאר קבוע ואף במקרים מסוימים יורד, בביג יחס זה עלה בכ-30% במהלך 9 השנים האחרונות מ-4.8% ל-6.2%"

בית ההשקעות IBI הוציא המלצת "קניה" על חברת המרכזים המסחריים ביג. מחיר היעד למניה שמפרסמת IBI עומד על 164, המשקף אפסייד של 18% למחיר המניה ערב הפרסום, שעמד על 141.7 שקלים. שווי החברה היום מוערך ב-1.65 מיליארד שקלים.

לפי הסקירה, "המרכזים המסחריים של ביג מאופיינים בכך שהם פתוחים (בניגוד לקניונים מקורים), עם גישה חינם למקומות חניה. העלות הנמוכה יחסית להקמה ולתפעול המרכזים מאפשרת לביג לגבות דמי שכירות ודמי ניהול נמוכים יחסית ביחס לקניונים ולכן בדרך כלל תמהיל החנויות מאופיין בחנויות 'דיסקאונט', אשר משתרעות על שטח גדול".

כלכלני IBI כותבים, כי "כשמשווים את המרכזים של ביג מול מרכזים מתחרים ניתן לראות שיש קניונים רבים דוגמת קניון רננים וקניון קריית אונו שם הפדיון זהה למרכזים של ביג ואף נמוך ממנו והעומס על השוכרים כפול... זיהינו בביג מגמות חיוביות כמו גידול פרמננטי בפדיון ובשכר דירה לצד שיעור תפוסה גבוה לאורך שנים.

"הנתון המעניין הוא הגידול ביחס שכר הדירה לפדיון. בעוד שברוב החברות יחס שכר הדירה לפדיון נשאר קבוע ואף במקרים מסוימים יורד, בביג יחס זה עלה בכ-30% במהלך 9 השנים האחרונות מ-4.8% ל-6.2%. ביג הוכיחה את עצמה לאורך השנים כחברה שיודעת לייצר ערך למשקיעים וניתן לראות זאת הן בביצועי המנייה מאז ההנפקה והן בביצועים התפעוליים".

ביג מרכזי קניות, עוסקת בעצמה ובאמצעות חברות בנות, בהחזקה, בתפעול ובהשכרה של מרכזי קניות ומסחר פתוחים הידועים בשמות כגון "POWER CENTER", "OUTLET", ו-"RETAIL BOXES", בעיקר בישראל וארה"ב ובייזום פרוייקטים, הן באמצעות ייזום והקמה של מרכזים כאמור והן באמצעות רכישת מרכזים.