IBC נגד הוט: השם 'HOT Fiber' מטעה את הצרכנים

חברת הסיבים האופטיים: "למונח Fiber משמעות אחת ויחידה: סיב אופטי" ■ דורשת לעצור את הפרסום של קופסת המדיה החדשה של הוט - "ציבור הצרכנים בישראל מצפה למוצר איכותי מזה שיש באפשרותה של הוט לספק"

חברת הסיבים האופטיים של ישראל, IBC, קוראת לרשות השנייה ולמועצת הכבלים והלוויין "לאסור את ההפצה והשיווק של קופסת הוט בשל הטעיית הציבור". IBC, הגישה הבוקר, באמצעות באי כוחה, עו"ד עודד לוי ממשרד פרופ' יובל לוי ושות', מכתב תלונה לשי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, וכן למועצת הכבלים והלוויין כנגד חברת הוט בעניין הטעיית הציבור באמצעות הכינוי "HOT Fiber".

בשבוע האחרון החלה הוט במסע פרסום נרחב לקופסת המדיה הביתית החדשה שלה אשר מותגה בשם "HOT Fiber". פרסומות אלה מככבות באמצעי המדיה השונים, בין היתר בתחנות הרדיו וערוציה הטלוויזיה הנתונים לפיקוחה של הרשות השנייה.

על פי נוסח המכתב, "בעולם התקשורת, למונח Fiber משמעות אחת ויחידה: סיב אופטי. עם זאת, בדיקה פשוטה של מרכיבי הקופסא ושל מאפייני הרשת של הוט שאליה היא מחוברת, מראה כי הקופסא אינה מיועדת להתחבר לרשת סיבים אופטיים ולכן הקשר בינה לבין המונח Fiber הינו מקרי בהחלט".

"לפיכך", כך נכתב "באמצעות המיתוג של הקופסא כ-"HOT Fiber", הוט למעשה יוצרת מצג מטעה הטומן בחובו הבטחה לשירות מהיר ואיכותי המבוסס על סיבים אופטיים. משמעות מיתוג זה של הקופסא היא הטעיית הציבור באופן שיגרום לו להאמין כי שירותיה של הוט (או לפחות חלקם) מועברים על-גבי רשת מתקדמת המבוססת כולה (או לפחות ברובה) על סיבים אופטיים, בעוד ששירותים אלה מועברים בפועל על רשת הכבלים הוותיקה שלה".

לטענת IBC במכתב התלונה, "נדמה כי הוט בחרה לעשות שימוש ציני במודעותו ההולכת וגוברת של הצרכן הישראלי לבשורה הטכנולוגית שמביאה איתה רשת המבוססת על סיבים אופטיים, ולכן מיתגה את הקופסא תוך שימוש במונח 'Fiber', המהווה כאמור הטעייה צרכנית גרידא".

לאור זאת, מבקשת חברת IBC מהרשות השנייה "לאסור על המשך פרסומה של קופסת המדיה 'HOT Fiber' בערוצים הנמצאים בסמכותה של הרשות השנייה". וכן מבקשת מהמועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין "לפעול בהתאם לסמכותה האמורה לעיל ולחייב את חברת הוט להפסיק לאלתר את הפצתה ושיווקה של קופסת המדיה 'HOT Fiber'".

לדברי דני לאובר, מנכ"ל IBC: "חברת IBC נמצאת בשלבי הפריסה של רשת תקשורת הבנויה מ-100% סיבים אופטיים (Fiber 100%). בעוד מספר שבועות יחוברו הלקוחות הראשונים לרשת הסיבים ויתנסו לראשונה בישראל בהבדל התהומי בין רשת הבנויה חלקה מסיבים לרשת הבנויה מ-100% סיבים. כבודו של המוצר החדש של הוט במקומו מונח אך אין לו שום קשר לרשת תקשורת הבנויה מ-100% FIBER. הגימיק של הוט הוא ניסיון לנכס את טכנולוגיית הסיבים מבלי להשקיע בבניית רשת סיבים אמיתית לאזרחי ישראל. הסיבים האופטיים יביאו לכל בית בישראל עולם חדש של תקשורת סימטרית ובמהירות גבוהה הגבוהות בעולם ובמחירים תחרותיים והוגנים".

עוד הוא ציין, כי "ישנה חשיבות צרכנית ממעלה ראשונה לכך שרק שירותים המבוססים על סיבים אופטיים יוכלו להשתמש במילה Fiber על מנת לתאר את השירות שהם מציעים, כך שלא תיגרם הטעייה של צרכני התקשורת בישראל". חברת IBC כותבת למועצת הכבלים והלווין בסיכום המכתב, כי "מניעת הפרסום הינה הכרחית הן על מנת למנוע את הטעייתו של ציבור הצרכנים בישראל המצפה למוצר איכותי מזה שיש באפשרותה של הוט לספק".

מהוט נמסר בתגובה: "מדובר בטענות קנטרניות וחסרות שחר, המועלות מצד גורם מונופליסטי, המבקש לנכס לעצמו באופן בלעדי בעלות על המילה FIBER ועל טכנולוגיית הסיבים. לגופו של עניין, ה-FIBER BOX היא פלטפורמה מתקדמת, המהווה חלק מההתפתחות הטכנולוגית של החברה, ועתידה לתמוך גם בפרויקט קירוב הסיבים לבית הלקוח".