"ידיעות אחרונות" לא יציע לרכוש את "מקור ראשון"

בקבוצת "ידיעות אחרונות" הביעו עניין בהגשת הצעה לרכישת העיתון אך לבסוף ויתרו על הרעיון ■ שלמה בן צבי, כיום מו"ל "מקור ראשון", עשוי להגיש הצעה לרכישתו בתנאים חדשים

זירת רכישת העיתון הלאומי-דתי "מקור ראשון" עשויה להפוך לקרב ענקים בשוק העיתונות הישראלית. לפי הערכות, העיתון "ישראל היום" כמו גם קבוצת "ידיעות אחרונות" הביעו עניין ברכישת העיתון, שנתון תחת הקפאת הליכים, אך לבסוף ב"ידיעות אחרונות" החליטו שלא להגיש הצעה לרכישתו. המועד האחרון להצבת הצעת מחיר עבורו היא מחר (ב') בשעה 17:00 אחר-הצהריים.

כפי שפורסם ב"גלובס", "מקור ראשון" המצוי בהקפאת הליכים יחד עם "מעריב", מושך עניין רב. עובדיו מנהלים חיפושים אחר משקיע אופטימלי ולצד הגורמים שצוינו, ההערכות בשוק הן כי גם קבוצת "הג'רוזלם פוסט" תציע הצעה.

עוד נודע, גם כי קבוצת "בשבע" תגיש הצעה משלה וכך גם חברת "תשדיר" של אלי עציון ושוקי גולובינסקי. החברה מוציאה עלוני בתי כנסת פופולריים כמו "מצב הרוח" ו"שבתון". עציון, שאישר את כוונתו להציע הצעה לרכישת "מקור ראשון", הכחיש טענות בשוק שלפיהן הוא מייצג את "ידיעות אחרונות" בהתמחרות. כמו כן, שלמה בן צבי, מו"ל "מקור ראשון" כיום, עשוי להגיש הצעה משלו לרכישה מחדש של העיתון בתנאים חדשים.

לאור ההתעניינות בעיתון, שבה ועולה השאלה מה יעלה בגורלו של "מעריב". ההערכה היא, כי יוצעו הצעות לרכישתו של העיתון, ש-183 מעובדיו הוצאו לחופשה ללא תשלום, לאחר שהמו"ל בן צבי ביקש לצאת להקפאת הליכים. התרחיש שלפיו בן צבי ימשיך להחזיק בעיתון גם אחרי ההקפאה, בעקבות הצעות מחודשות, אינה מופרך.

העובדה שנאמן העיתון, רו"ח חן ברדיצ'ב, נמצא בשיח מתמשך עם בן צבי, והעובדה שחברת התקשורת מצויה בהקפאת הליכים ולא בפירוק, מחזקת אפשרות זאת. על בית המשפט המחוזי בירושלים יהיה להתחשב בהמלצותיו של ברדיצ'ב, כמו גם בהמלצות עובדי הקבוצה, אשר הביעו בפומבי את דרישתם להעביר את העיתונים מידיו של בן צבי.

לנגד עיני הנאמן יעמדו שני עקרונות בסיס - הראשון הוא השגת מחיר אופטימלי, והאחר הוא שמירה על כמה שיותר מקומות עבודה. לא מן הנמנע, כי אחד מרוכשי "מקור ראשון" יבקש לרכוש גם את "מעריב" על מנת להיטיב את הצעתו, ולהביע מחויבות להצלת המותג. אולם, לא בטוח כי הדבר ייראה כמשמעותי בעיני הנאמן, אם שני העקרונות הראשיים לא יתיישרו לפי רעיון זה.

ב"ישראל היום" לא הגיבו.