רשמית: הסדר החוב באי.די.בי תקוע ולא ידוע מתי יושלם

בעקבות החלטת ביהמ"ש לדון בהעברת השליטה בסלקום (שבשליטת אי.די.בי) ב-28 באפריל, נדחה לוח הזמנים של הסדר החוב כולו ■ אי.די.בי פתוח צפויה להידרש לתשלום של עשרות מיליוני דולרים, בגין ערבות שהעמידה לבנק הפועלים עבור הלוואה שנטלה החברה הבת

עכשיו זה רשמי: הסדר החוב באי.די.בי תקוע ומועד השלמתו, אם בכלל, לא ידוע. היום הודיעו נאמני ההסדר מטעם ביהמ"ש, אייל גבאי ועו"ד חגי אולמן, כי בעקבות החלטתו אתמול של השופט איתן אורנשטיין לערוך דיון בנושא היתר משרד התקשורת להעברת השליטה בסלקום (שבשליטת אי.די.בי) ב-28 באפריל, נדחה לוח הזמנים של הסדר החוב כולו.

בהתאם, מועד השלמת ההסדר לא יחול ב-30 במארס, ולפיכך לוח הזמנים שפורסם ע"י הנאמנים "מבוטל במלואו והמסחר בכל סדרות אג"ח של החברה יימשך כסדרו". בנוסף לא יתבצע הרישום למסחר של מניות אי.די.בי פתוח שהיה אמור לצאת לפועל ביום שני הקרוב.

אתמול הודיע אורנשטיין, בעקבות שיחה שערך בדלתיים סגורות עם עו"ד ליאב ויינבאום מפרקליטות המדינה, כי בדיקת משרד התקשורת תימשך לאור מידע רגיש שאינו ניתן לפרסום, שהוצג בפניו. כפי שחשף "גלובס", מדובר בבדיקה שעורך השב"כ לגבי מוטי בן משה, אחד מצמד בעלי השליטה החדשים בקונצרן.

בגזרה אחרת הודיעה היום אי.די.בי פתוח כי בשבוע הבא היא צפויה להידרש לתשלום של עשרות מיליוני דולרים, בגין ערבות שהעמידה לבנק עבור הלוואה שנטלה החברה הבת, אי.די.בי תיירות, הנדרשת בתורה לפרוע בתחילת אפריל הלוואה שלקחה מבנק הפועלים העומדת על כ-40 מיליון דולר. הבנק שלח אמש מכתב התראה לאי.די.בי פתוח, לפיו אם החברה הבת לא תפרע את ההלוואה, היא תידרש לעשות זאת מכוח הערבות שהעמידה לה.