חברת הליסינג אלבר נערכת ליבוא מקביל של רכבים

בענף מעריכים כי בשלב הראשון תתמקד אלבר ביבוא של רכבי פנאי ונישה ולאו דווקא ברכבי ציים קלאסיים דוגמת טויוטה קורולה

חברת הליסינג "אלבר" בבעלות אלי אלעזרא נערכת לקראת יבוא מקביל של רכבי טויוטה מארצות הברית. מקורות בכירים בענף העריכו כי החברה יצרה קשר בנושא עם דילרים בארצות הברית ואף מנהלת מגעים עם משרד התחבורה במטרה לקבל רישיון יבואן מקביל.

בענף מעריכים כי בשלב הראשון תתמקד אלבר ביבוא של רכבי פנאי ונישה ולאו דווקא ברכבי ציים קלאסיים דוגמת קורולה. על פי הערכות תנסה החברה בשלב הראשון להציע את כלי הרכב ללקוחות הליסינג שלה ולא בהכרח תשווק אותם לקהל הרחב. יצוין כי בשנים האחרונות בונה עצמה קבוצת אלבר במתכונת של "מגה-דילר".

מלבד פעילות הליסינג לחברה יש כיום מערך נרחב של נקודות למכירת רכב משומש ורכב עם "אפס קילומטרים", חברת שירותי דרך, סוכנות ליבוא אופנועים ועוד. כיום היא נמצאת על סף הרחבת המערך הלוגיסטי שלה לשטח נרחב במשולש סורק, שעשוי לשמש גם אתר הכנה למסירת רכב חדש. יצוין כי במתכונת דומה נבנתה גם קבוצת "שלמה סיקסט", שהפכה עם הזמן ליבואנית כלי רכב. בשנה שעבר רשמה אלבר הכנסות של יותר מחצי מיליארד שקל ממכירת כלי רכב משומשים ורכבי "אפס קילומטרים", זינוק של כ-340% בתוך כשנתיים. אלבר היא חברת הליסינג השנייה בגודלה בישראל והיא רוכשת מדי שנה כלי רכב בהיקף של קרוב לשני מיליארד שקל, בעיקר מיבואנים גדולים כמו דלק רכב וכלמוביל.

בחודשים האחרונים נידון בוועדת הכלכלה "חוק שירותי הרכב" החדש של משרד התחבורה, שבמסגרתו יינתנו הקלות משמעותיות לייבוא מקביל, כולל אפשרות לייבא כלי רכב ללא הצגת חוזה חתום מדילר של היצרן בחו"ל. כיום פועלת בישראל רק סוכנות אחת של יבוא מקביל, של רכבי פורד, ומסירותיה הסתכמו בשנה שעברה בכ-100 כלי רכב.

מחברת אלבר נמסר בתגובה כי "הנושא אכן נבחן אולם הוחלט בינתיים שלא לייבא כלי רכב ביבוא מקביל".