הדולר היציג התחזק בכ-0.5% ל-3.49 ש'; האירו עלה 0.7%

האירו היציג נקבע על 4.795 שקלים ■ FXCM ישראל: "איננו רואים מומנטום ממשי כלפי מעלה בדולר-שקל, ונראה שיחסי הכוחות בשוק עדיין נוטים לטובת השורטיסטים"

השקל נחלש היום (ב') מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר היציג עלה בכ-0.49% לשער של 3.493 שקלים, בעוד האירו עלה בכ-0.66% ושערו היציג נקבע על 4.795 שקלים.

יתרות מטבע החוץ הסתכמו בסוף חודש מארס בסך של כ-85.6 מיליארד דולר, גידול של כ-1.6 מיליארד דולר לעומת סוף החודש הקודם. הגידול ביתרות נגרם, בין השאר, מרכישות מטבע חוץ על ידי בנק ישראל בסך 895 מיליון דולר, מתוכם נרכשו 295 מיליון דולר על פי תכנית הרכישות שנועדה לקזז את ההשפעה מהפקת גז בישראל על שער החליפין.

הדולר-שקל מגיב לראשונה לדוח התעסוקה האמריקאי לחודש מארס, שפורסם ביום ו' האחרון לאחר קביעת השער היציג. על פי משרד העבודה בארה"ב, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 192 אלף משרות, ושיעור האבטלה נותר על כנו ברמה של 6.7%. זאת, לעומת הצפי ליצירה של 199 אלף משרות, וצפי לירידה בשיעור האבטלה לרמה של 6.6%. הנתונים משקפים כניסה של חצי מיליון אמריקנים למעגל העבודה בחיפוש אחר משרה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר ממשיך להתחזק ולבנות מומנטום בעולם ולמול השקל. דוח התעסוקה החיובי שפורסם בשישי, והצביע על תוספת כמעט 200 אלף משרות במרץ, רק חיזק את ההערכות כי הבנק הפדרלי יבצע כבר בתחילת 2015 העלאת ריבית ראשונה שתביא לקיצה את מדיניות הריבית האפסית שמנהל הבנק בשנים האחרונות בעקבות המשבר הפיננסי והכלכלי.

הצמד דולר-שקל בסך הכול דשדש בתוך טווח במהלך השבוע שעבר ובסיכום שבועי סיים בירידה של כ-0.5%. התחזקותו של הדולר בעולם בשבועות האחרונים תורמת ליציבות של הדולר שקל ומונעת ירידה לשפל חדש, ואולם איננו רואים מומנטום ממשי כלפי מעלה, ונראה שיחסי הכוחות בשוק עדיין נוטים לטובת השורטיסטים. הצמד נותר מתחת לרמות ההתנגדות המשמעותיות ב-3.48, 3.5 ו-3.52 שקלים, ועד שלא נראה פריצה מעלה הרמות הללו לא נוכל לדבר על תיקון משמעותי כלפי מעלה והלחץ על הצמד יישאר גבוה".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]