אי.בי.אי: "נצלו החולשה בשוקי חו"ל ליצירת ערך בתיק"

מרתה נדלר מאי.בי.אי: "ההפנמה כי הריבית האפסית בחו"ל תשרור לאורך זמן, גורמת לרבים להפסיק לשבת על הגדר, ולבחור בנכסים שבהם ניתן יהיה אולי לקבל תשואה עודפת - גם אם הדבר כרוך בעלייה ברמת הסיכון"

על רקע רמות השיא שבהן נסחר המעו"ף בשבועות האחרונים, בבית ההשקעות אי.בי.אי מציינים כי "השוק המקומי נהנה בתקופה האחרונה מביקושים חזקים, בעיקר מצד קרנות נאמנות משולבות אג"ח ומניות, על רקע סביבת הריבית האפסית".

עוד הם מוסיפים, כי "ההפנמה כי ריבית זו תשרור לאורך זמן, גורמת לרבים להפסיק לשבת על הגדר, ולבחור בנכסים שבהם ניתן יהיה אולי לקבל תשואה עודפת - גם אם הדבר כרוך בעלייה ברמת הסיכון".

בעניין השוק המקומי אומרת מרתה נדלר, מנהלת השקעות בכירה ללקוחות מוסדיים באי.בי.אי, כי "שוק המניות בארץ הצביע על ביצועי יתר ביחס לעולם, על רקע זרימת כסף גבוהה מצד משקיעים מקומיים. בסביבת ריבית נמוכה של 0.75% בלבד, ללא איומים קרובים של שינוי מגמה, ועם תמחור יחסית נוח של החברות, צפויה מגמה זו להימשך".

במבט גלובלי מציינת נדלר, כי "בעולם, רמת התנודתיות עלתה משמעותית מתחילת השנה, ופגעי מזג האוויר בארה"ב, נתונים חלשים במדינות המתפתחות ואיומים במהלכים צבאיים מצד רוסיה, מתפרשים כבעלי השפעה מכרעת על שוק המניות".

נדלר סבורה, כי "לאחר מהלך חזק של השווקים, ולנוכח התשואות הגלומות הנמוכות ברוב האפיקים, חשוב השנה לנסות לנצל תנודתיות זו לצורך יצירת ערך בתיקי ההשקעות".

המלצתה של נדלר היא "לנצל את החולשה בשוקי המניות בחו"ל על רקע השפעות, אשר ככל הנראה הן בעלות אופי זמני. הדגש הוא על הגדלת החשיפה לגרמניה, ליפן ולארה"ב, על חשבון שווקים כמו איטליה וספרד, אשר הצביעו על ביצועי יתר מתחילת השנה".

עוד היא מציינת במבט על שוקי העולם, כי "התמתנות החששות במשבר ברוסיה, ואפשרות להרחבת התמריצים הכלכליים ביפן בהמשך השנה, לצד סיום החורף והפנמת תהליך הנסיגה של הפד בארה"ב (צמצום רכישות האג"ח, א' ל') צפויים להפוך שווקים אלה לאטרקטיביים ולהביא לשיפור הביצועים".

הגדלת רכיב המניות

על רקע הערכותיה, מגדילה נדלר את הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות שלה מ-32% ל-35% - 19% לשוקי חו"ל ו-16% לשוק הישראלי.

נדלר ממשיכה להחזיק בצמד המלצותיה הקודמות, על מניות פרטנר ובנק הפועלים, ולצדן ממליצה להחזיק כעת "גם מניות קטנות יותר, בעלות סיפורי הצלחה של הפחתת מינוף, הפחתת עלויות מימון בעקבות גיוסי חוב במחירים נוחים, או יציאה ממצבי משבר על רקע תנאי השוק המשופרים, כגון מגדלי הים התיכון ואלקטרה נדל"ן".

בעניין מניית פרטנר, שנחלשה מסוף דצמבר בכ-1%, אומרת נדלר, כי "התחרות עדיין חזקה בתחום הסלולר, אולם שיפור מבנה ההוצאות נמשך בפרטנר, והקלה אפשרית מצד הרגולטור על-ידי שיתוף הרשתות בין חברות צפויה להוביל לחיסכון גם בהיקף ההשקעות. צעדים אלה צפויים להניב פירות בהמשך השנה".

לגבי מניית הפועלים, שטיפסה בכ-5% בשלושת החודשים האחרונים, אומרת נדלר כי "על אף האתגר של ריבית ואינפלציה נמוכים, פרסם בנק הפועלים דוחות טובים לסיכום 2013, עם תשואה להון של 9.3% ברבעון האחרון, שיפור באיכות תיק האשראי ונקיטת צעדי התייעלות. מהלכים אלה עשויים להוביל להגדלת תשואת הדיבידנד לקראת השנה הבאה".

לגבי האפיק הקונצרני אומרת נדלר, כי הוא "מתאפיין בהמשך צמצום המרווחים לנוכח ביקושים חזקים בשוק הראשוני והמשני, בראש ובראשונה לנוכח רמת הנזילות הגבוהה של קרנות הנאמנות".

נדלר ממליצה על "צמצום מינון ההחזקות באפיק זה, תוך דגש על חברות בעלות רמות מינוף גבוהות, ביטחונות ואמות מידה חלשים וסדרות קטנות יחסית, אשר עלולות לסבול מהיעדר נזילות בתקופות שבהן רמות הביקושים יתמתנו".

עוד היא מוסיפה, כי "לנוכח העליות החזקות באג"ח לטווח ארוך, שעליהן הומלץ בעבר, וצמצום המרווחים שלהן ביחס לאג"ח הממשלתיות המקבילות, מומלץ על צמצום חלקי באג"ח אלה", ומקטינה את שיעורו של רכיב זה בתיק מ-30% ל-27%.

בהתייחסות להשקעות באג"ח בחו"ל אומרת נדלר, כי "אפיק זה ממשיך להיות אטרקטיבי, לנוכח צמצום פערי הריבית בין ישראל לחו"ל וביצועי היתר של האפיקים הקונצרניים בארץ. בחלק היותר מסוכן של אפיק זה ניתן לשלב במינונים נמוכים גם אג"ח של חברות במדינות מתפתחות, וליהנות מריביות גבוהות יחסית, אולם תוך נטילת הסיכון של תנודתיות המטבע המקומי".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

עושה שוק-גרף
 עושה שוק-גרף

עושה שוק 7.4.14 מרתה נדלר
 עושה שוק 7.4.14 מרתה נדלר