תערוכת הרכב בניו-יורק: טויוטה קאמרי ויונדאי סונטה מחודשות

חידושים בתערוכת הרכב הבין לאומית של ניו-יורק ■ טויוטה חשפה מתיחת פנים ורענון של ה"קאמרי" הגדולה ■ הונדה חשפה בתערוכה את הדור החדש של מכונית היוקרה "אקורה TLX" ■ יונדאי חשפה את הדור המחודש של הסונטה

בתערוכת הרכב הבין לאומית של ניו-יורק, שנפתחה השבוע חשפו מספר יצרני רכב אמריקנים דורות חדשים ומחודשים של מכוניות מנהלים חדשות, שיגיעו גם לישראל בהמשך. טויוטה חשפה מתיחת פנים ורענון של ה"קאמרי" הגדולה. מלבד חרטום בעיצוב חדש עם פנסים וגריל מודגשים יותר מצוידת המכונית גם בתא נוסעים בעיצוב מעודכן וספורטיבי יותר. במנועים לא חל שינוי כולל בגרסה ההיברידית, שמגיעה לישראל.

הונדה חשפה בתערוכה את הדור החדש של מכונית היוקרה "אקורה TLX", שמספקת רמזים עבים לגבי עיצובה של האקורד האירופאית החדשה שתושק כנראה בשנה הבאה. המכונית עט קצרה יותר מבעבר אבל מרווחת יותר וקלה בקרוב ל-200 קילו מהמכונית היוצאת. החידושים הטכנולוגיים, שחלקם יופיעו גם באקורד החדשה, כוללים מנוע 2.4 ליטר ארעה צילינדרים חדש בהספק 204 כ"ס ושתי תיבות אוטומטיות מתקדמות: האחת תיבה כפולת מצמדים עם שמונה מהירויות, שמשודכת למנועי הארבעה צילינדרים והשנייה תיבה אוטומטית "רגילה" אבל עם 9 מהירויות, שמשודכת למנועי ה-V6.

ואילו יונדאי חשפה את הדור המחודש של הסונטה, שמציעה עיצוב יותר שמרני וסולידי מהדגם היוצא עם חרטום רבוע יותר ופחות תפיחות שריריות. תא הנוסעים עוצב מחדש ומצויד בין השאר במסך מגע גדול ושלל מערכות בטיחות מתקדמות. שלדת הרכב הוקשחה והמתלים כוילו מחדש. לישראל עשויה המכונית האמריקנית להגיע בשנה הבאה.