ראש עיריית רמה"ש רוכברגר ימשיך בנבצרות עד ספטמבר

כך סיכמה הפרקליטות עם סנגוריו ■ ההסכמה בדבר נבצרות באה במקום השעייתו המתחייבת של רוכברגר מתפקידו עקב כתב האישום שהוגש נגדו

ראש עיריית רמת-השרון, יצחק רוכברגר, ימשיך להיות ב"נבצרות" ממילוי תפקידיו כראש העיר לפחות עד חודש ספטמבר השנה, זאת נוכח העובדה שהוא עומד לדין בסדרת עבירות פליליות - כך סיכמה הפרקליטות עם סנגוריו של רוכברגר, והסיכום קיבל תוקף של החלטה על-ידי הוועדה להשעיית ראשי רשויות מקומיות בשל הגשת כתב אישום נגדם.

ההסכמה בדבר נבצרות באה במקום השעייתו המתחייבת של רוכברגר, ובמסגרתה רוכברגר גם לא ימלא תפקיד של סגן ראש עיר או חבר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ועדת משנה של הוועדה המקומית, חבר ועדת הכספים או חבר ועדת המכרזים ברמת-השרון.

עוד סוכם על-ידי הצדדים כי ממלא-מקומו של רוכברגר בתקופה הנבצרות לא ייבחר על-ידו אלא על-ידי מליאת מועצת העיר.

רוכברגר עומד לדין בבית משפט השלום בתל-אביב בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, ריבוי עבירות של מירמה והפרת אמונים בתאגיד, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר ושימוש במסמך מזויף.

הוא מואשם שקיבל כ-118 אלף שקל, במירמה ותוך שימוש במצגי-שווא, מהקרן להשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות, שהוא שימש כיו"ר שלה. זאת, באמצעות הגשת קבלות מזויפות על הוצאות פרטיות, בטענה כי אלה שימשו אותו לצורך מילוי תפקידו בקרן. לטענת הפרקליטות, בין היתר הגיש רוכברגר לקרן ב-2005 קבלות ששילם עבור שיעורי אנגלית של בתו.

לפני כחודש פנתה הפרקליטות לוועדה להשעיית ראשי ערים, בבקשה מקבילה לזו שהוגשה בעניינם של ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, וראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני.

לטענת הפרקליטות, כתב האישום מייחס לרוכברגר "עבירה חמורה הנוגעת לטוהר המידות ובעלת זיקה מסוימת לכהונתו הציבורית", וכי על-פי פסיקת בג"ץ, "המשך כהונתו של רוכברגר אינו עולה בקנה אחד עם עיקרון השמירה על טוהר המידות ושלטון החוק, ולכן החלטת מועצת הרשות שלא להעבירו מכהונתו הינה בלתי סבירה באופן קיצוני".

חבר מועצת העיר רמת-השרון, עו"ד עידן למדן (מרצ), מסר בתגובה כי "החלטת הוועדה להשעיית ראשי ערים הייתה צפויה ומתבקשת. עצוב לראות שוב ושוב את תרגילי סחבת ההליכים בעניינו של רוכברגר, שהודה בלקיחת כספי ציבור. סחבת ופרסומים אלה מבישים ומביכים את רמת-השרון וציבור תושביה, שנאלצים לראות את ראש העיר שלהם ברגעיו הקטנים ביותר, ובמלחמת הישרדות פוליטית נואשת. אני מצפה מבית המשפט לזירוז ומיצוי ההליך המשפטי בעניינו של רוכברגר, ומהוועדה להשעיית ראשי עיר למנוע את חזרתו לתפקיד כל עוד ההליך בעניינו תלוי ועומד".