הטיפ היומי: ענקית אמריקאית עם עוד מקום לעליות

מחלקת המחקר של UBS ממליצה על מניית CVS, אחת מרשתות בתי המרקחת הגדולות בארה"ב, ב"קנייה" עם מחיר יעד של 83 דולר

חברת CVS Caremark היא אחת מרשתות בתי המרקחת הגדולות ביותר בארה"ב, והיא נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-87 מיליארד דולר. החברה מפעילה למעלה מ-7,600 סניפים ב-43 מדינות בארה"ב, ובנוסף היא מספקת שירותים בתחום, כגון הזמנת תרופות בדואר.

רשת CVS פרסמה באחרונה את דוחות הרבעון הראשון. בשיחת הוועידה שערכה הנהלת החברה לאחר מכן, צוין כי הירידה בהזמנות תרופות מרשם בדואר, לעומת הרבעון המקביל, הייתה צפויה במידה מסוימת, לאור שינויים הקשורים לתכניות הביטוח הממשלתיות Medicare ו-Medicaid. בנוסף, רפורמת הבריאות מהווה תרומה חיובית לרווח הנקי למניה השנה, בעיקר על רקע התרחבות תכנית Medicaid.

החברה לא שינתה את התחזיות השנתיות שלה, והיא ממשיכה לצפות לרווח נקי של 4.36-4.5 דולר למניה. CVS ציינה שברבעון השני של 2014 היא מצפה לרווח של 1.08-1.11 דולר למניה, ולאור העובדה שהתחזיות שלנו לרבעון דומות, אנו מבצעים שינויים מינימליים בלבד למודל שלנו.

אנחנו מעודדים מתחזית החברה לצמיחה של 18%-23% ב-EBIT (רווח לפני הוצאות מימון ומסים) של תחום השירותים ברבעון השני, ומעריכים שהתחזית לצמיחה של 4.5%-6.5% ב-EBIT של תחום הקמעונאות ברבעון השני היא שמרנית; זאת על רקע הצמיחה בשיעור של 14% ב-EBIT ברבעון הראשון. נציין שרוב ההשפעה שקשורה להחלטת החברה להפסיק מכירת טבק וסיגריות בסניפיה תהיה במחצית השנייה של 2014.

אנחנו מאמינים שהמודל של CVS, הכולל קמעונאות ושירותים, מוכיח את עצמו, לאחר כמה שנות אינטגרציה בעקבות רכישת Caremark. בתחום הקמעונאות CVS ממשיכה להציג רווחיות גולמית גבוהה ביחס לתעשייה. בנוסף, לחברה יש היסטוריה של ניהול הון בצורה ידידותית לבעלי המניות, כולל צמיחה חזקה בדיבידנד ורכישה עצמית נרחבת של מניות.

אנחנו ממשיכים להמליץ על המניה "קנייה". מחיר היעד למניה הוא 83 דולר, פרמיה של 11.5% על מחיר השוק, והוא מבוסס על מכפיל 16 לרווחי 2015.

*** מחלקת המחקר, UBS. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם