ארה"ב: היזהרו לא ליפול בפח בהשקעה בחברות המריחואנה

הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) הזהירה את ציבור המשקיעים מפני השקעה בחברות המריחואנה הקטנות הנסחרות ב-OTC ■ ה-SEC: נוכלים רבים מבטיחים תשואות חלומיות בחברות המריחאונה

חשבתם לנצל את הצמיחה של תעשיית המריחואנה בארה"ב ולהיחשף לתחום הזה באמצעות השקעות בבורסה? כדאי שתחשבו שוב. בדומה לביטקוין ולמטבעות וירטואלים נוספים, גם חברות המריחואנה הקטנות עלו על הכוונת של הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) שהחליטה אתמול (ו') להכניס אותן ל"רשימה השחורה" שלה והזהירה את ציבור המשקיעים מפני השקעה באותן חברות.

מההודעה של ה-SEC עולה כי היא החליטה לפרסם את הודעת האזהרה לאחר שמשקיעים רבים התלוננו על מספר חברות מריחאונה קטנות הנסחרות מעבר לדלפק בוול סטריט (OTC), שהמסחר שלהן הושעה באופן זמני בשל בעיות רגולציה. מדובר למעשה ב-5 חברות מריחואנה קטנות הכוללות את FusionPharm Inc, Cannabusiness Group, , GrowLife Inc, Advanced Cannabis Solutions ו- Petrotech Oil and Gas, Inc.

המסחר בחברות אלה הושעה בשל "תהיות הנוגעות לדיוק המידע הציבורי הזמין על החברות הללו", לשון הודעת ה-SEC. בהודעה צויין בנוסף כי לעיתים, כאשר תעשייה מסויימת צומחת בקצב מהיר או פיתוח טכנולוגי חדש תופס תאוצה, נוכלים רבים נוטים לנצל זאת במטרה להשלות את המשקיעים בהבטחות שווא על תשואות גבוהות.

הרשות לניירות ערך בארה"ב המליצה למשקיעים שכן מעוניינים להיחשף לתעשיית המריחואנה הצומחת, לבדוק עם ה-SEC או רשויות הרגולציה המחוזיות, האם חברה מסוימת באמת רשומה דרכם ומעבירה מידע מדוייק.