מקאן מערער על פסילתו במכרז הפרסום של קופ"ח לאומית

המשרד נפסל מאחר שהוא מטפל כיום בתקציב שירותי בריאות כללית, שגם הוא נמצא כיום במכרז ■ תקציב הפרסום של קופ"ח לאומית עומד על 7 מיליון שקל

משרד הפרסום מקאן-אריקסון הגיש לקופת-חולים לאומית ערעור על ההחלטה שלא להעלותו לשלב השני במכרז על תקציב הפרסום של הקופה. הסיבה שהמשרד נפסל היא תנאי סף במכרז הקובע כי משרד המטפל בתקציב קופת-חולים אחרת לא יוכל להתמודד על התקציב.

מקאן-אריקסון הוא משרד הפרסום של שירותי בריאות כללית, אשר תקציב הפרסום שלו מצוי בימים אלה אף הוא במכרז. על-פי הערכות בענף, הסיכויים של מקאן לזכות בו מחדש אינם מאוד גבוהים, אבל טכנית הוא עדיין המשרד המטפל בתקציב.

צמידות המכרזים והשוני ביניהם יוצרת מצב מעט משונה: משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, המשמש כיום כמשרד הפרסום של קופת-חולים לאומית, כן עלה לשלב השני של המכרז - זאת למרות שהוא מתמודד במקביל על תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית. זאת מאחר שאין סעיף המונע ממשרד של הקופה עצמה להתמודד במכרז במקרה שהוא מתמודד במכרז אחר.

עם זאת, שלא לייחוס מדברים בענף על מחיר שעלול משרד הפרסום גליקמן לשלם בעטיו של הקמפיין שהעלה באחרונה בכיכובה של מיכל אנסקי למותג "דרך חיים", שבו שותפה שירותי בריאות כללית. אמנם המשרד עדכן מראש את לאומית על כך שהוא מתכוון להעלות את הקמפיין, אך נראה כי עליית הקמפיין עצמו הצליחה לעורר בהנהלת לאומית אי-נוחות שהביאה להעכרה מסוימת של היחסים עם המשרד, שנחשבו עד אז לטובים.

היקף של 7 מיליון שקל

כפי שנחשף ב"גלובס", משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי, ראובני-פרידן, גליקמן-נטלר-סמסונוב ו-y&r ישראל עלו לשלב השני במכרז על תקציב הפרסום של קופת-חולים לאומית.

המכרז כלל תנאי סף הפונים כמעט לכל 20 המשרדים הגדולים מבחינת היקפי הפרסום הנדרשים, זאת למרות שבניקוד שמקבל כל משרד ניתן יתרון לגודלו של המשרד. היקף תקציב הפרסום של קופת-חולים לאומית עומד על כ-7 מיליון שקל במחירים ריאליים.

מקופת-חולים לאומית נמסר בתגובה: "בתנאי הסף למכרז נקבע כי משרד שניגש למכרז או מספק בעצמו ו/או באמצעות גוף קשור שירותי פרסום ומדיה לקופת-חולים אחרת ו/או לבית חולים שבבעלות קופת-חולים אחרת, לא יתמודד. המשרד הגיש ערעור על פסילתו כתוצאה מסעיף זה, והערעור ידון בוועדת המכרזים העליונה של לאומית".

במקאן בחרו שלא להגיב.