יינות ביתן: תחקיר הבשר של "כלבוטק" מפלה בין הרשתות

טוענת כי תחקיר הבשר שישודר ב"כלבוטק" לא בדק את הרשתות הגדולות ועסק רק ברשתות הקטנות, וזאת משום שגינת, מנכ"ל ערוץ 10, אינו מעוניין לפגוע במפרסמים הגדולים של הערוץ ■ ערוץ 10: "דוחים את הטענות"

רשת יינות ביתן טוענת כי העובדה שרפי גינת משמש כמנכ"ל ערוץ 10 מציבה את עובדת היותו מפיק ומגיש "כלבוטק" בניגוד עניינים.

במכתב שנשלח אתמול (ג') לרשות השנייה, טוענת יינות ביתן כי קיימת הטיה בתחקיר איכות הבשר הטרי שיפתח את העונה החדשה של "כלבוטק" בערוץ 10, משום שהתחקיר התעלם לכאורה מהרשתות הגדולות ועסק רק ברשתות הקטנות. זאת, לטענת יינות ביתן, משום שגינת אינו מעוניין לפגוע בתחקיריו ב"כלבוטק" במפרסמים הגדולים של הערוץ.

במסגרת תוכנית פתיחת העונה של "כלבוטק" אמורים להתפרסם ממצאי תחקיר על הימצאות מים ופוספטים במוצרי הבשר הטרי הנמכר באטליזים ברשתות שיווק.

"סחורה זהה"

יינות ביתן טוענת כי "כלבוטק" בדקה רק רשתות שיווק קטנות - רמי לוי, אושר עד ויינות ביתן, ואילו הרשתות הגדולות שופרסל ומגה לא נבדקו, וזאת "למרות שכל הרשתות עובדות עם אותם ספקי הבשר שנבדקו בתוכנית, ועל כן הסחורה הנמכרת בהן זהה ברובה", לשון המכתב שנשלח לרשות השנייה.

עוד טוענת יינות ביתן כי בניגוד לרשתות השיווק הגדולות, המפרסמות בערוצי הטלוויזיה במיליוני שקלים מדי שנה, רשתות השיווק הפרטיות נמנעות מפרסום טלוויזיוני יקר.

"גינת מכהן בכפל תפקידים - הן כמנכ"ל ערוץ 10 המחויב לתוצאותיו הכספיות של הערוץ, והן כבעלים וכמגיש של חברת הפקות חיצונית המפיקה את הכנת תוכנית התחקירים 'כלבוטק' המשודרת בערוץ 10", נכתב בפנייה. "לניגוד עניינים חמור זה אין אח ורע בעיתונות הכתובה או המשודרת בישראל, האמונה על הפרדת נושאים מסחריים מתוכן, ותוכן עיתונאי בפרט.

"במצב עניינים זה, חמורה האפליה הפסולה בין רשתות השיווק המאורגנות המפרסמות בערוץ 10 בסכומים ניכרים - לבין רשתות השיווק הפרטיות שאין ביכולתן הכספית לעמוד בעלויות הפרסום הגבוהות בטלוויזיה".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "אנו דוחים את הטענות מכל וכל. בניגוד לטענות, נלקחו דגימות בשר מרשתות שיווק גדולות. אין לאף אחת מהטענות על מה להתבסס, כפי שייווכח כל מי שיצפה בתחקיר 'כלבוטק' שישודר בקרוב".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הפנייה נבחנת על-ידי היועצת המשפטית של הרשות, ותיענה לאחר בחינתה".