גם דוידי חתך מחיר: פימי תמכור מניות אינרום לפי 750 מ' ש'

בעבר דווח כי שווי אינרום יעמוד על כמיליארד שקל ■ פימי כבר החזירה את כל השקעתה באינרום

בצל הנפקת האקוויטי הצולעת משהו של אשטרום, ל"גלובס" נודע כי גם קרן ההשקעות פימי נאלצה להפחית בכ-25% את מחיר הצעת המכר לכ-40% ממניות אינרום תעשיות בנייה שבבעלותה. באמצעות הצעת המכר תהפוך אינרום (המאגדת תחתיה את חברות מוצרי הבנייה איטונג, כרמית ונירלט) לחברה ציבורית.

פימי, אותה מוביל ישי דוידי, נערכת כעת לבצע את מכירת המניות לפי שווי של 780 מיליון שקל לאינרום, בעוד שבעבר דווח כי השווי יעמוד על מיליארד שקל. בשקלול אופציות מכר ועמלת התחייבות מוקדמת שווי החברה האפקטיבי למוסדיים יהיה כ-750 מיליון שקל. המכרז המוסדי בהצעת המכר באינרום צפוי להתקיים בתחילת השבוע הבא.

יחד עם זאת, גם כך מדובר במהלך שמציף רווח גדול במיוחד עבור פימי. זאת משום שהשקעתה באינרום כבר הוחזרה במלואה, ובידי פימי נותרו עוד שלוש חברות נוספות שנרכשו בעבר לצד איטונג, כרמית ונירלט (שלוש החברות שירכיבו כעת את אינרום). את הצעת המכר יובילו לידר הנפקות, לאומי פרטנרס ודיסקונט חיתום, אליהם חברה ואליו בייס חיתום, של ויקטור שמריך ועידו נויברגר, לשעבר מנכ"לים משותפים בבית ההשקעות דש איפקס.

כסף על השולחן

גורמים בשוק ציינו היום כי השווי הנמוך יותר להנפקת אינרום נובע מרצון של פימי "להשאיר כסף על השולחן עבור המשקיעים מתוך רצון שההנפקה תהיה מוצלחת". אינרום, נזכיר, התחייבה לחלק כדיבידנד 75% מרווחיה לאחר ההנפקה.

אינרום פועלת בשלושה תחומים: פעילות פתרונות בנייה, מוצרי גמר לבנייה וצבעים, באמצעות שלוש החברות שבשליטתה. בשנים 2008-2009 רכשה פימי את אינרום תעשיות (לשעבר אורלייט תעשיות), שכללה אז שש חברות, השלוש שיהפכו כעת לחברה ציבורית, ושלוש חברות נוספות: אורדן, שיש אלוני ואורלייט, שנותרות בבעלותה הפרטית.

כאמור, הסכומים שיתקבלו מהצעת המכר יהיו רווח נקי עבור פימי, משום שהקרן כבר החזירה את השקעתה באמצעות דיבידנדים שחולקו. פימי השקיעה בסך הכול כ-47 מיליון דולר (פחות מ-250 מיליון שקל בערכים של אז) ברכישת אינרום תעשיות מידי קבוצת שרם-פודים-קלנר.